MariCeline31 Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hei! Er på vei med 3., og er 15+2 i dag. Vet ikke hvorfor, men har begynt å stresse sånn med dette med når jeg vil begynne å kjenne liv:-( Med eldstejenta kjente jeg liv fra ca uke 16, som jo er tidlig første gangen. Med lillebror i uke 15, og det er akkurat som om jeg forventer at NÅ bør jeg kjenne liv dersom alt er normalt. Var på ul for 2,5 uke siden, og alt var fint. Men klarer ikke roe meg:-( Noen som har opplevd at nr 2, 3, eller 4 har gitt senere liv fra seg enn den/de første? Vet jo at det for mange er normalt å ikke kjenne liv før man er over 20 uker, men siden det har vært så tidlig før hos meg...
lillespire <3 Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hei :-) sjønner at du kan bli litt urolig ja, men d er ikke mange som kjenner liv i uke 15. jeg er nå i uke 17, med nr 5, å jeg kjente di første dultene fra lille my for 8-9 dager siden. for 2 dager siden fikk jeg 3 små spark, å i går kjente jeg veldig lite. Så d er helt normalt å ikke ha kjent liv i uke 15. Alt er nok helt fint med din lille i magen, å plutselig en dag, så gir den en tydelig beskjed på det :-)
Aug07+Mai10+Feb12 Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Jeg venter min 3. nå og har ikke før den siste uken kjent så mye liv. Er 20+2 i dag. med begge de forrige har jeg begynt å kjenne liv i uke 15 - 16. Da jeg var på ordinær UL viste det seg at morkaken ligger foran og at dette mest sannsynlig er grunnen til at det tok noen uker ekstra før jeg kjente noe denne gangen.
Tyren78-09+12 Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg er 14+6, andregangs, og har heller ikke kjent liv enda. Leser om så mange her inne som kjenner liv veldig tidlig og da blir man litt bekymra. Jeg kjente liv ganske seint med første også mener jeg..for da visste jeg jo heller ikke helt hva jeg skulle kjenne etter. Men trøster meg med det mange skriver at det er normalt at man ikke kjenner liv før uke 20 også.. Men gleder meg veldig til den dagen jeg kjenner spark
3 gleder Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Hei! Det der var som å lese om meg selv inntil igår! Er 16 uker på vei med nr tre. Med nr en kunne jeg kjenne sparkene med hånda på magen fra ca uke 16 +. Med nr to fra uke 15. Har hatt morkaka på forsida i begge foregående svangerskap også. Så jeg har venta utålmodig(er jo fortsatt tidlig!) på nr tre. Tenkte kanskje jeg skulle kjenne det ihvertfall som på samme tid med nr to. Kjent lenge med hendene i en ukes tid. Igår kveld kom det plutselig 5-6 dult der innenifra mot håndflata mi. Og magen forma seg som en liten spent kul nederst til venstre, så jeg kjente tydelig at det var en liten en som begevet seg inni der. Endelig kom de etterlengtede, gjenkjennelige livstegnene! Vent en liten stund til du. Skjønner hvordan du tenker, men at du itillegg har vært på UL burde gi deg litt mer tid før du bekymrer deg:)
MariCeline31 Skrevet 8. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2011 Takk for svar:-) Får forsøke å slappe av... Er jo kun 15+3 nå, og det prøver jeg å minne meg selv på! Er ikke det at jeg tror at det ikke er liv i den lille, blir bare så bekymret for at noe kan være galt og som ikke akkurat viser på ul, men som gjør at denne lille er "svakere". Har ved et par anledninger kjent noe sånn "fiskehalelignende", som jo kan ha vært den lille, men venter sånn på de tydelige tegnene!!! Med første kunne jeg kjenne sparkene utenpå da jeg var 20-21uker, forrige husker jeg ikke. Jeg venter ikke på utenpå-sparkene. Nå er jeg bare så utålmodig og bekymret opptatt av å kjenne sikre tegn på bevegelse der inne. Skal på ul på mandag, håper å kjenne noe før det, og at alt står bra til med den lille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå