Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Stereotypen er vel bankmann med god inntekt. Jeg som tjener dårlig, alenemor og ikke fått startet utdannelse stemmer høyre, passer nok ikke inn i den tanken
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Forskjellige mennesker. Ofte utdannede mennesker.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #4 Skrevet 7. september 2011 De som stemmer høyre er i mine øyne folk som har interesser i bedrifter. De ser at den "røde" politikken tar livet av næringslivet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Jeg stemmer Høyre og jeg har ikke mangeårig utdannelse og bor ikke på Vestkanten Den rødgrønne politikken dreper Norge sakte, men sikkert! Derfor stemmer jeg blått!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Hvorfor mener du den dreper Norge? Er ikke ute etter å krangle, stemmer også høyre, menn er blitt litt usikker...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Hm, jeg gjetter på at det er mennesker med høyere utdannelse, i hvert fall. Ofte med en god inntekt, men ikke nødvendigvis. Gjerne bosatt i gode strøk av byen (i hvert fall gjelder dette i Oslo). Gjennomsnittsalder rundt 40 eller oppover, tipper jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Nå sies det at til og med bøndene har begynt å stemme høyre. Ikke så rart det, kanskje, de er jo egentlig enmannsbedrifter og passer inn i det kapitalistiske tenkemønsteret. Tror mange som stemmer Høyre er lei av den rød-grønne barnehagementaliteten og har lyst på et samfunn der borgerne får lov å bestemme litt over seg selv og hvor det er tillatt å være individualister. I tillegg er de skeptiske til Frp, og velger det mer konservative og "trygge" alternativet for å oppnå målene sine.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Mennesker som har nok og gjerne vil ha mer. Småkapitalister, unge med pappas penger på bok og eldre som ikke trenger leve på minstepensjon og med penger i madrassen.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Jeg stemmer Høyre. Kommer fra ett solid hjem, og har to barn, utdannelse, bra jobb og hus. Men med en kommune der Ap styrer og har pålagt oss eiendomskatt på både hus OG hyttesesongen, knekker det oss nesten. Vi er i etableringsfasen og selv med god lønn nytter det ikke. Nei til eiendomskatt på fritidseiendommer, disse er ofte arvede også..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Jeg for eksempel. Høyt utdannet, tjener godt, mannen tjener enda bedre. Bor på vestkanten i Oslo, har tre barn, under 35 år. Mannen min og foreldrene mine stemmer også Høyre.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Jeg stemmer Høyre. Passer nok bra inn i bildet som folk har om Høyre-velger. Bra utdanning, grei jobb, konservativ livssyn og verdier. For meg er det helt klart at næringslivet må styrkes da det kveles sakte i Norge og det er bare oljen og fisk som redder oss fra fattigdom. Innsats må belønnes. Når en kommune vurderer forresten hvilken eiendomsskatt man burde avskaffe, helt klart at fritidseiendommen kommer i andre rekke. Hytta er luksus, så har man ikke råd til den får man bare selge.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 De som stemmer Høyre er de som ikke vil dele bil med nabo'n, som mener at vi ikke skal støpes i samme form, og som mener man må gjøre en innsats selv og ikke få servert alt i hendene. At man må ta litt ansvar for egen skjebne. Jeg er alenemor med 4 barn, jobber ikke fullt og har ikke akkurat god inntekt. Jeg burde stemt SV eller noe, men jeg står på mine prinsipper. Jeg jobber og streber heller for å oppnå det jeg ønsker i livet. Men det er ikke alt jeg er enig i når det gjelder Høyres politikk. Ei heller er jeg enig i alt andre partier står for. Har alltid stemt Høyre, var medlem av Unge Høyre på videregående, men siden forrige valg har min livssituasjon forandret seg, og da er kanskje ikke Høyre rett for meg lenger. Så til neste Stortingsvalg så vet jeg ikke helt hva jeg skal stemme. Men jeg heller mot de blå...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #15 Skrevet 7. september 2011 Mange er nok ansatt i privat næringsliv, eller har tilknytning til privat næringsliv. Utdannede mennesker innen handel, finans osv. som ser at Norge er avhengig av et fornuftig skatte- og avgiftsnivå for bedrifter, slik at disse kan fortsette å drive i landet og ikke se seg nødt til å flagge ut. Og mange som er enige i og forstår denne tankegangen. Mange som ikke forstår at den levestandarden vi har i dag er på veldig tynn grunn den dagen det skjer store endringer i tilgangen på olje og gass. Vi trenger også innovasjon innen andre sektorer, det legges det liten vekt på i dag. De unge har ikke driven i seg til å jobbe hardt for kronene og kommer ut av skolen på et lavere nivå enn unge i andre land...hvordan skal det gå i fremtiden her da? Uansett tror en balanse er viktig, vi kunne ikke hatt kun en rødgrønn politikk uten påvirkning fra høyresiden.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2011 #16 Skrevet 7. september 2011 Selvstendig næringsdrivende kanskje, mennesker som er opptatt av utdanning. Jeg stemmer høyre, men har ikke spesielt høy utdanning. Derimot er jeg opptatt av at de norske skolene skal være best mulig og at vi er nødt til å holde oss på et internasjonalt nivå hvis vi skal være med å konkurrere her i verden. Jeg er opptatt av at barna mine skal ha/få best mulig utdanning hvor det settes strengere krav til lærere og miljø-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå