Gå til innhold

Gi meg gode nyheter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er gravid i uke 16. I uke 15 kom det en bitteliten slimklump med noe brunt i når jeg tørket meg etter å ha vært på do. Jeg ble jo litt bekymret, men tenkte som så at etter UL i uke 12 så jeg jo at babyen var større enn en liten slimklump.

Jeg dro til legen i uke 15. La frem min bekymring til min nye mannlige lege. Han tok det alvorlig, men nevnte ordet SPONTANABORT så mange ganger at jeg fikk lyst til å gråte. Jeg tok en HCG blodprøve. 5 dager etter tok jeg en ny prøve. I dag ringte legen. Han kunne fortelle meg at HCG nivået har sunket fra 50 000 til 40 000, og at han ikke kunne gi noe svar på om det gjalt en SA. Jeg ble rett og slett knust. Han skal sende meg til gynekologisk undersøkelse og ultralyd så fort som mulig.

Jeg har lest litt på nett, og har jo sett at HCG nivået mitt skal synke i denne perioden! Hva er det da med denne legen som har behov for å skremme meg og ta fra meg nattesøvn. Jeg har grått og grått og grått i hele dag!!!

Er det noen her inne som kan berolige meg med at mitt HCG nivå er normalt? Jeg skal heldigvis til jordmor i morgen, og håper langt inn i hjertet at jeg får høre hjertelyden til barnet mitt!

 

Et gråtkvalt sukk fra livredd gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ikke bra at du går rundt og bekymrer deg så mye!!! Har det kommet ut mer enn bare en bitteliten slimklump? Jeg vil tro at hvis det er snakk om en spontanabort i uke 16 så vil du nok blø mye og du vil merke at det kommer ut mer enn bar en en bittelite klump.

Håper alt går bra til jordmor i morgen.

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Nei, det har kun kommet denne lille slimklumpen. Ikke noe rødt blod eller større klump av noe slag. Har jo hørt om noen som har spontanabortert i uke 7, og da hatt en sterk mensenblødning. Ungen min skal nå være 12 cm lang og 100 g. Jeg regner med at jeg merker at noe sånt kommer ut av meg.

 

Hvis jeg finner ut at alt er bra nå, skal jeg bytte lege! Jeg vil ikke ha en som bare sprer om seg med bekymringer. Jeg vil føle meg trygg hos de som skal være der for meg i svangerskapet!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg, jeg sa i uke 16 i forrige svangerskap. Blødde da stadig mer, og det var smerter. Vet ingenting om HCG nivå, men krev å få en ul med det samme, slik at du kan få se, og da forhåpentligvis roe deg med at alt er bra!!!

 

Krysser fingreme for deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville prøvd å slappe helt av =) hadde det vært en spontan abort, så ville det vært smerter og mye blod. Ang HCG nivået, så når det er max punkt på ca 50-100.000 rundt den tiden her. Så vil HCG nivået synke ned til ca 20.000 som det vil ligge på i resten av svangerskapet =) så jeg tror og håper det står bra til meg den lille og at du vil høre hjertelyden i morgen =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann anonym....

Ikke noe kjekt når en blir sittende igjen usikker etter å ha snakket med legen.... syns det er rart du ikke fikk komt til ul....

 

Men det er jo helt klart at det ikke er noen SA om du har sett liv i uke 12 er det masse som kommer.... men det er jo alltid en sjangs for en Ma

 

Jeg har selv hatt 2 MA og den ene gangen ble det målt hcg... jeg leste masse og fikk spurt masse rundt.... fikk da en forståelse for at det med hcg ikke er så enkelt pga. det er veldig ividuelt fra person til person... noen lav stigning og andre høy.... men det er jo stigningen som er betydningsfull.... men i ditt tilfelle er det jo også korrekt som jeg leste over at det stiger til et max punkt for så å synke igjen og stablisere seg.... Så etter hva jeg forstod var det slik at veldig tidlig eller "sent " omkring( 12 -15 mnd)at det ikke var noen gunstig med hcg målinger fordi de blir så lite nøyaktige..... I lab der de behandler hcg blir ofte resultatet feil....sa min gyn. av en eller annen grunn.... så han mente at en må ta ul for å få vite noe sikker.....

 

jeg er selv 15 + og merker jo at det kan være litt mer utflod så du trenger nok ikke uroe deg... mn er du alikevel urolig be om ul slik at du ikke bekjymrer deg unødvendig!!!!!

 

masse lykke til....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen.

 

Takk for mange gode og støttende ord.

Jeg har vært hos jordmor i dag, og ba med en gang om å bli beroliget eller få bekreftet min verste frykt. Jeg fikk da høre hjertelyden til barnet mitt! <3

 

Jeg har blitt satt opp til ultralyd i morgen, og regner med å få se en sprelsk liten krabat. Og I går kveld og i dag tidlig syntes jeg at jeg kjente spark... (Jeg håper og tror det er det ihvertfall) Det var som om den lille ville si: Her er jeg, mamma, og jeg har det bra! Håper jeg kjenner det regelmessig fremover.

 

Jeg er sint på legen min, som lot meg være så redd! Jordmor sa at fremover skulle jeg ta kontakt med henne hvis det var noe!

 

Mvh. Lykkelig gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt var bra i dag. Sikkert deilig å høre hjertelyden! Du må oppdatere oss om hvordan det går i morgen på UL:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Nå har jeg vært på ultralyd. Alt var fortsatt bare bra! Ungen sprella som bare det. Legen påstod at det var for tidlig å se kjønn.. Når vi var på UL i uke 12 så legen antydning til kjønn, derfor synes jeg det er rart at det er for tidlig nå.. Men men, vi får bare smøre oss med tålmodighet. 3 uker til ordinær ultralyd nå! :D

 

Ha en strålende dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...