Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Jeg har en mann som jobber mye utenlands. Jeg er alene med barna i 1mnd om gangen. Så er mannen hjemme i 3 uker før det er på ann igjen. Jeg lurer på om dere som er i en lignende situasjon er mye alene? Er du hjemme hver kveld? Har dere familie eller barnevakt som kan stille opp? Har du mye kontakt med mannen i jobbeperioden? Jobber du selv? Jeg har mange spørsmål, og vil sette stor pris på om noen kan fortelle hvordan hverdagen uten mann er. Selve ordningen trivs vi med, men jeg får ikke lagt opp dagene til å bli optimale. Trenger gode tips og råd til å få hverdagen til å gå. Føler jeg og barna trasker mye hjemme.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 Samboeren min jobber på sjøen, så han er borte i fire uker og hjemme i fire uker, har jobbet slik i 4 år nå. Jeg lurer på om dere som er i en lignende situasjon er mye alene? Ja er veldig mye alene. Er du hjemme hver kveld? Er hjemme så å si hver kveld ja, ungene og jeg er jo slitne etter skole/bhg/jobb. Har dere familie eller barnevakt som kan stille opp? Har ei søster som stiller opp når som helst, og familien ellers, men jeg er fryktelig dårlig til å benytte meg av det, hender seg at søsteren har de mens jeg er til hesten min slik at jeg kan ri lengre turer. Har du mye kontakt med mannen i jobbeperioden? Avhenger av hvor han er, om det er signal på tlf. Noen ganger er det så å si kun via nett, og da blir det mindre kontakt enn om han er tilgjengelig på tlf. Er alltid han som tar kontakt da. Jobber du selv? Ja, jobber 100 % selv i bhg. Syns egentlig det har funket supert, er jo noen perioder som er tyngre da. Akkurat nå de siste par gangene har det vært helt jævlig, da jeg har mistet kun få dager etter han dro begge gangene, og det har gjort at humøret har vært ustabilt, noe som har ført til ungene har vært mer trassige. Han er hjemme nå da. Det sosiale er vanskelig synes jeg, er liksom bare i stallen jeg er sosial, og på jobb da, er alt for dårlig til å komme meg bort på besøk. Dagen min er slik: stå opp og ordne oss - ungene på skole - stallen å fôre å sette ut hestene - jobb - hente ungene - spise middag - gjøre lekser - stallen - kveld. Bor i ett boligfelt, så ungene er sosiale da, er ofte mye barn her, eller ungene borte til andre unger, eller at noen blir med i stallen der hvor det også er flere unger.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Har en samboer som jobber 2 uker på (plattform) 1. Ja jeg er hjemme nesten hver kveld. Trives godt hjemme, og har endel besøk:) 2. Ja, har familie på begge sider og har som regel alltid barnevakt en kveld en helg de ukene han er borte. Eller det er foreldremøte osv som skjer når jeg er alene. 3. Ja på facebook/mail. Ringer ikke så ofte da han slutter når barna er lagt eller jobber nattskift...mail holder fint, ellers ringer han noen få ganger hovedsaklig for å prate med barna (kanskje 2 ganger i løpet av 2 uker) 4. Nei er student. Kommer til å jobbe 50 - 60 % etterhvert...ikke noe mer enda. Ukedagene går fint, helgene kan være litt kjedelige. Men jeg hadde ikke orket at han var borte 4 uker på sjøen...hender det blir ekstra uke..altså 3 uker, men sjelden. heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Min mann jobber 4 uker. Jeg er i permisjon nå, men har jobbet 2 dager i uken før. Der får jeg dekket litt av det sosiale behovet. Har aldri besøk, har heller ikke mulighet for barnevakt. Har 4 barn fordelt på 13 år. Mannen min ringer, msn eller FB hver dag. Dagene går i rutine. Jeg ønsker å finne på litt mer når han er borte, er ikke så flink til å ta avsted på noe.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Min samboer reiser også 4 på,4 av..og har gjort det i ca 8år. Er du hjemme hver kveld? Ja,med mindre jeg har jobbet senvakt. Har dere familie eller barnevakt som kan stille opp? Mor og svigers som gjerne stiller som barnevakt, men har brukt de mest når jeg har jobbet.ikke for min egen skyld. Har du mye kontakt med mannen i jobbeperioden? Ja, nesten hver dag. Jobber du selv? Ja,men skal snart ut i permisjon. Venter barn nr.2. For vår del fungerer dette veldig fint,da det er noe vi har blitt vant til. Vi rekker å savne hverandre og bor ikke oppå hverandre hele tiden. Blir nok også en del trakking hjemme for vår del, men vi bor i et sosialt byggefelt med mange jevngamle barn. Større happenings venter jeg stortsett med til mannen er hjemme på fri. Syns det er viktig at han får delta også. Ellers prøver jeg å dra på besøk til venner og familie for å få tiden til å gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå