Gå til innhold

Sykemeldte?


lillevirre

Anbefalte innlegg

Har vært hos lege i dag, og ble sykemeldt i 14 dager pga. kvalme, hodepine og svimmelhet... Ikke noe gøy syns jeg... Men er kanskje til det beste. Eneste er at jeg tenker alt for masse på jobben, og får litt dårlig samvittighet fordi jeg er blitt sykemeldt så lenge. Vet at jeg skal tenke på meg selv, og ikke bekymre meg for hvordan de klarer seg på jobben, men klarer likevel ikke å la være. Fikk streng beskjed fra legen at jeg ikke må tenke sånn...

Er gravid i uke 11 nå, og hadde regna med at det verste skulle gitt seg til rundt denne tiden....

Er det andre som er plaget med det samme/sliter med lignende følelser i forhold til jobb/kollegaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

 

Ja har hatt det ganske lignende deg. Har allerede vært sykemeldt i to uker, nå er jeg femti prosent sykemeldt i to uker også håper jeg at jeg kan komme tilbake i hundre prosent. Jeg er 11+2 uker på vei. En venninne sa til meg: "nå har du LOV til å prioritere deg selv og det er du som er den viktigste personen på denne jord. Du bærer på den største skatten og gaven du noen gang vil få. Du er bare en liten brikke i et stor spill på jobb, slapp av de klarer seg." Det hjalp meg til å sette ting litt i perspektiv. Det væreste for min del er at sjefen min ikke tilrettelegger for meg og mener det ikke er mulig eller nødvendig.

Det har vært enomt tungt spesielt når jeg vil jobbe. Kjenner allerede at etter en dag på jobb så er jeg utslitt i rygg og enormt trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å bli sykmeldt da jeg skulle ha første - jeg var så flink pike at jeg takket nei, gjentatte ganger - endte opp med full svangeskapsforgiftning, baby uten fostervann, masse trøbbel under og etter fødsel. Vet ikke om dette kunne blitt bedre om jeg hadde vært sykmeldt, men det kunne nok hjulpet på både blodtrykk og vann i kroppen. Med nummer to hørte jeg på legen - og var faktisk sykmeldt HELE svangerskapet (lavt blodtrykk, besvimelser og kvalme). Har latt sykmeldingsvurdering være opp til legen etter barn 1 - jeg forteller hvordan jeg har det, så vurderer hun om det er sykmeldingsgrunn. Er 12+1 nå, vært på jobb hele tiden denne gangen.

Dårlig samvittighet må du IKKE ha - tenk på att du skal ha det best mulig - for den lille inni magen er superviktig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha for svar... :-) Hjelper litt å høre det av flere som er/har vært i samme båt som meg... :-) Tenker også at det med sykemelding får være opp til legen og hva hun synes er mest riktig i forhold til mine plager og formen jeg er i. Er strålende fornøyd med legen min. Føler hun tar meg på alvor, og følger meg opp på en god måte. Bare krysser fingrene og håper at formen bedrer seg i løpet av dette svangerskapet. Er i uke 11 nå, så forhåpentligvis går dette snart over...

Syns det er drit-kjedelig å gå hjemme hele dagen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også sykemeldt ut denne uken (siden forrige torsdag) på grunn av kvalme. Jeg hadde kontroll hos legen torsdagen og hun spurte hvordan det gikk. jeg fortalte da at jeg var ganske dårlig på morgene men at det kom seg på dagen for så å bli verre igjen på ettermiddag/kveld. Hun sykemeldte meg da og mente jeg ville være mye mindre kvalm hvis jeg ikke jobbet. Det viste seg å være helt rett. har bare vært litt kvalm på morgenen de siste dagene, men ikke på ettermiddag kveld. Synes også det er greit å la dette være opp til legen. Men gleder meg til jobb på mandag likevel. Dårlig samvittighet har jeg lite av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...