Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #1 Skrevet 6. september 2011 Hei! Jeg trenger noen råd her. Har en nabo som bor i samme hus som oss, (mange leiligheter her) Han kjører motorsykkel, hver gang han skal dra noe sted eller kommer hjem, står han å ruser sykkelen sin skikkelig. Det er en R sykkel med helt sinnsyk lyd, om man er ute, eller har døra oppe piper det i ørene etterpå. Problemet er at jeg har en baby, som av og til står ute etter vi har gått ut og hun har sovnet i vognen. Eller så ligger hun å sover inne, rommet et ut mot gårdsplasssen. Hver gang han kommer/drar brå våkner hun av bråket, blir livredd og hyler ca 15 min før jeg klarer å roe hun ned. Har prøvd å ta dette opp med han, men han gidder ikke svare meg og bare går unna, (hadde en krangel før i sommer da gutten hans på 3 år bet gutten min så blodet rant!) Hva skal jeg gjøre, jeg er så sliten, han er ute å kjører 4-5 ganger om dagen..... Det er 40 sone opp veien vi bor, er mange barn som leker rundt her, da vi bor litt øde, er ikke dette en vei det kjører mange biler på, men han kommer som et lyn opp bakken og kjører sikkert i minst 80....... Gutten min får ikke lov å gå av gårdsplassen... men tenker på alle de andre større barna som er ute å leker....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #2 Skrevet 6. september 2011 eneste du kan gjøre er vel å be up om å ha en kontroll i feltet. Og om de gidder og du er heldig så tar de han kanskje. Er vel ikke annet du kan gjøre, kan jo ikke tvinge han, og siden det ikke gikk an å snakke medhan, så må du bare leve med det.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #3 Skrevet 6. september 2011 Vanskelig å få Up til å komme hvis han ikke har noen faste tider han kommer eller drar. Men du har ikke videokamera da. Film han, og send en pen samling til politiet.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Sånn er det her jeg også bor, ein idiot på mortorsykkel som ruser den hver gang han skal ut på tur. Har vurdert å skjære i stykker dekkene.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Er ikke lov å filme noen uten at de vet det.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Det er ikke lov å kjøre som en idiot heller. Men HI kan fint filme han med retten på sin side. Hvis man er i et område en kan forvente at det blir tatt bilder eller film er det lovlig. Gårdsplassen ser jeg på som et slikt sted. Så filma barna, blomstene den fine sola, og er han i bakgrunnen er det hans problem.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Lyden skal det mye til før du får endert på, dessverre.. Men vet at et byggefelt her slet med høy fart. Der fikk de samlet inn underskrifter nok til at det ble laget flere fartsdumper. Problem solved:) Hvor mange underskrifter det var snakk om vet jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Har du snakket med politet om dette? Tatt det opp med boretslaget? Hva med å få et gjerde eller en kjetting forran gårdsplassen?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 Hmmm...er du sikker på det at man ikke får gjort noe med lyden? Kan man ikke risikereå få bot på vanlig bil om lydpotta er ødelagt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå