Gå til innhold

Hva spiser dere som mellommåltid?


Pil

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker tips på hva jeg kan spise som mellommåltid for å døyve kvalmen. Jeg må spise noe hele tiden, men matlysten er borte. Derfor håper jeg noen kan hjelpe meg med en "handleliste" over ting som er lurt å ha i huset.

 

Hittil har det gått i activia og epler. Jeg er veldig ferdig med brødmat og kjeks.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sug på salte potetskruer.

Lukt på vaniljesaus.

50/50 me tropisk nektar og farris naturell

Yt bringebær

Om du klarer tanken, rømmegrøt (høres ille ut, men lukter så godt)

Salt sørlandschips

 

Ja ikke alt er like sunt, men saken er den at det hjelper på kvalmen, og du kan gå over til sunn mat når du er over det verste. Det hjalp meg. Kroppen må ha noe for å holde seg i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskjeks, gulrot og kålrabi-"staver"... Yoghurt, sjokomelk, banan... Veldig greit siden dette er noe jeg får i meg, selv når jeg er kvalm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut selv at jeg må følge 'dagens smak'. Går gjennom butikken i tankene og setter opp ting jeg syns virker fristende - passer på å ha et godt utvalg av salt og surt og søtt, så jeg har større sjanse til å bli fristet. Nektariner er en favoritt, det samme er stenfrie druer, plommer, melonbiter. Paprika, agurkskiver og en banan i ny og ne. Men har også yoghurt og 'barer' med nøtter og frø liggende. Ellers har det også vært innslag av usunne tig - bamsepotetgull, karamellpudding, appelsinsjokolade... Veldig forskjellig fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett i koppen suppe er et godt og passelig mellommåltid. Eller varm deg et frossent rundstykke i ovnen og ha på fårepølse. Jeg har googlet at Vossafår er trygt for gravide. Det frister iallfall mer enn brød.

Hvis du er mye på farten er de ferdigsmurte knekkebrødene grei å ha med seg. :) Nøtter er også greit å ha i vesken.

Jeg er også enig i at man må ha lov til å unne seg litt usunn mat nå når vi er så kvalm. Drops med salmiakk i er gull for meg for øyeblikket. Og Nesquick.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...