Gå til innhold

Ånei...jeg er gravid :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mener jeg ikke å være kjempenegativ i forhold til dette, da jeg vet det er mange som sliter med å bli gravide. Men for oss passer det kjempedårlig nå. Vi har brukt p-piller som prevensjon og jeg har vært veldig nøye med å ta de hver dag, men likevel har jeg klart å bli gravid.

Vi har fra før en jente på litt over 2 år, men hadde tenkt å flytte til en større plass (bor i leilighet nå) før vi fikk et barn til. I tillegg ville jeg fått en større stilling først siden jeg bare jobber 50% nå. Men jeg kan visst se langt etter en større stilling nå som jeg er gravid :( I tillegg får vi ikke nok lån til å kjøpe oss hus når jeg ikke tjener mer enn jeg gjør pr. idag.

Huff..dette var ikke bra for oss. Kjenner jeg gruer meg til å fortelle samboer om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du klarer å forandre holdning og bli positiv etter hvert. Det er, som du selv skriver ikke noen selvfølge å få barn, og jeg er en av dem som skulle bytte med deg uten videre hvis jeg kunne.

Husk at praktiske problemer alltid løser seg på en eller annen måte, og prøv heller å tenke på hvor stort det er å få lov å bli mamma til en liten til.

TO som kan kalle deg mamma og si at de elsker deg. DET er stort, skal jeg si deg.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord :)

Jeg må prøve å forandre holdning ja, men akkurat nå ser det temmelig svart ut med tanke på økonomi og plass.

HI

Skrevet

Selvfølgelig skal du få lov til å se mørkt på dette. Kan ikke la være å kjenne at ting føles tungt, selv om andre hadde gitt "alt" for å være i samme situasjon. Ikke ditt problem!

Synes det virker som om du har et greit syn på dette, og du vet jo også at du har mange mnd å forandre situasjonen. Få deg en ekstrajobb, det vil ikke være for så lenge, så du trenger ikke være kresen.

Alt ordner seg, men du har lov til å føle som du føler:)

Skrevet

Du har jo faktisk lov til å ta abort, det er ikke noe å skamme seg over. Noen ganger passer det ikke å få barn, om det går utover deres framtid som familie er det jo ikke umulig at det er det beste.

Om ikke.. så ordner det seg alltd ;)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...