Gå til innhold

Når spiser dere middag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nysgjerrig;)

Vi spiser litt forskjellig utfra hva vi har av planer på ettermiddagen men ser at det å spise middag som kvelds funker best. Barnet er som regel ikke storsulten etter bhg pga fruktmåltid/youghurt ca 14.15/14.30. I tillegg blir det kort tid fra middag og kvelds.

Har ett barn på 4 år og er alenemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer hjem sent, så det blir mellom 1730-1800.

Er også alenemor til to (5 og 7). Jobber til 1600, så det blir vanskelig å få til før.

Skrevet

Spiser middag fire. Synes det er greit og så er vi ferdige for kvelden. Så kan vi finne på noe istenfor og styre med middag senere.

Skrevet

Her så spiser vi i 4, halv 5tiden. Barnet er ikke såå sulten etter barnehagestart, men her så må vi ha middagen da, ellers så blir det for sent pga kveldsmaten. Har en småspist liten gutt på 1,5år som liker bedre kveldsmat enn middag. Og vi foreldrene er jo sulten etter jobb i 4tiden.

Skrevet

Mener selvsagt etter at barnehagen er ferdig for dagen. Ikke barnehagestart.. :P

Skrevet

Vi spiser middag ca 18.

Dette blir kveldsmaten som oftest for gutten vår på 4 år.

Skrevet

Vi lager endel middag etter jobb/barnehage, men da holder jo hele gjengen på å sulte ihjel mens vi lager maten og stemninga er ikke spesielt harmonisk.

Så vi tar iblant brødmat etterhvert som vi kommer hjem, middagen til kvelds i 18-19 tiden.

Eller rett og slett middag etter at ungene har lagt seg utpå senkvelden.

Skrevet

Takk for svar:)

Bare intr. å se hvordan andre gjør det. Når vi gjør det som 11:43, altså tar noe brødmat når vi kommer hjem og middag til kvelds syns jeg både det blir mindre stress og barnet spiser mer.

 

Å legge barnet uten middag er ikke aktuelt. Blir jeg så travel i hverdagen får jeg heller jobbe redusert.

Skrevet

Vi spiser ogsåsom regel middag til kvelds, som regel rett etter barnetv.

Mye mindre stress på ettermiddagen og middagen kan lages mens barnetv går:)

Skrevet

En gang mellom kvart på fire og kvart på fem. Gubben er som regel hjemme rundt halv fire, og da spørs det mer på om jeg jobber seint eller er ferdig (og kommet hjem!) tidlig.

Skrevet

Når honkle er tørt og vi er sulten

Skrevet

Et sted mellom kl. 17.30 og 19.30, alt etter aktiviteter og planer den dagen. Vi spiser heller sent sammen enn å dele oss opp:-)

Skrevet

1530, da er mann og barn kommet hjem.

Skrevet

Lei va menner du med det 14.49?. Jeg blir aldri lei av middag når jeg går i sametruse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...