Gå til innhold

hvor lenge sover dine barn, og hvor gamle er de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synst min 6 åring sover så lite. Vil ikke sove før tidligst kl 21.00 og sover stort sett til kl 07. Det er jo 10 timer, men litt sent med kl 21 liksom.....blir litt lite kveld.

Hva med deres??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frøkna på snart 8 år legger seg frivillig kl 19.30 hver dag.. sovner rundt 20 og sover til kl 07. I helgene så er hun oppe litt lengre. men hun sover alikevel 10-11 timer..

vesla på 5 mnd sover 12-13 timer sammenhengende hver natt. :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De legger seg kl 19 (sovner rundt 20, leser litt og ser litt film først) Eldste på 7 våkner alt fra 6-8, og minsten på 4 sover som regel til 10 ( i helgene, vel og merke)

Skrevet

hmmm.hørtes deilig ut med kveld så tidlig! Hun legger seg kl 20, og om hun legger seg før så sovner hun ikke for det. Men så sover hun til hun våkner da, så det er vel nok søvn.

Men kjekt å vite hva andre gjør!!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg er litt nazi på det enn så lenge. De skal være på rommet til 19:30 for da skal mor se cæsar! ;o) Hvis de legger seg kl 19 får de se film på senga først, hvis de legger seg etter får de ikke. Så de velger å legge seg 19 :)

Dattera mi er ram, hun MÅ ha 12 timers søvn for å fungere. Sønnen min er litt mindre fin på det, så han kan sove 10 eller 16, spiller liksom ikke så stor rolle :)

Skrevet

Har en 8-åring og en 5-åring. Eldste sovner rundt kl 20 hver kveld og blir vekket kl 7 dagen etter. Fridager sover han til tidligst kl 8.

Yngste derimot... Hun sovner nærmere 20.30 og våkner 5.30 hver eneste dag. Ibland sover hun til litt over 6. Det syns jeg er lite søvn...

Skrevet

Min legger seg for tiden 19.30-20.00 og våkner en gang mellom 07.00 og 08.00. Hun er 4 år.

Skrevet

Minste på 3 år legger seg 18.45-19 og sover til ca. 07-07.30. Hun har nettopp slutten med daghvil så det er kanskje derfor hun sover så lenge.

Eldste på 5 år legger seg 19.30 og sover til 06.30-07.

Skrevet

7 åringen sover fra rundt 20.30 til 06.30/07.00

4 åringen sover fra ca kl 19.30/19.45 til 07.00

Skrevet

i ukedagene sover han fra 19:00 til han vekkes om morningen, alt mellom 06:30-07:30. I helgene fra 19:00-til alt mellom 08:00-09:30. 2år.

Skrevet

10-åringen sover fra 21.00 til 06.30

7-åringen sover fra 20.30 til 06.30

4-åringen sover fra 19.30 til 06.30

2-åringen sover fra 19.00 til 07.00

Skrevet

legger begge (6 og 3 år) kl. 19, da har vi en halv time i senga hvor vi leser og synger nattasanger.

og vekker kl 6.30 man til tors. ellers får de sove så lenge de vill, og står da gjerne ikke opp før i 9 tiden.

minste har enn lur på dagen.

legger så tidlig fordi eldste har lang vei til skole ( 45 min)

og mine barn trenger generelt mye søvn for og fungere opptimalt.

Skrevet

Jente 6, gutt 3 og gutt 4 mnd.

Vi har ganske lang legging med de to eldste. Det skal leses og koses:-) Han på tre legger seg kl 19, og vi er ute av rommet ca 19.30. Han sovner som regel med en gang og sover til 06.30/07.00.

Hun på 6 år blir lagt 19.30. Vi er ute av rommet litt over kl 20. Hun hører på lydbok, og sovner til denne litt over kl 20. Hun står opp mellom 06 og 07 (ved det minste tegn til liv i huset spretter hun opp, selv om jeg vet hun har behov for mer søvn).

Minstemann blir lagt mellom 19 og 19.30. Sovner nærmere kl 20. Han er våken gjentatte ganger i løpet av natten for mat, men "står opp" mellom 06 og 07.

Ingen forskjell på ukedager og helger hos oss. De er like tidlig oppe samme søren;-)

Skrevet

6 og 8åringen skal legge seg for å sove klokka ni. De finner senga rundt åtte, der kan de kose deg til klokka er ni. Legger de seg tidligere eller senere blir alt bare krøll. Så når de står opp klokka sju er det akkurat passe når de legger seg ni.

9åringen burde ha lagt seg en time om ikke mer før de andre, men ikke like enkelt når de mindre ikke legger seg før henne. (vi la de andre tidligere før, men det endte bare med krøll og de ikke fikk sovnet ordentlig før midtnatt. Så derfor kan de kose seg i senga en times tid, da er hun andre litt mer medgjørelig. Hun får ikke ligge i senga en time og kose seg)

Mye enklere med små unger når det kommer til legging, jeg begynner å savne de små timene meg og min mann hadde alene før. For nå har vi en fjortis i hus, og de er ikke lette å få i seng og enda enklere å få til å være stille når de har kommet i seng. (jeg klarer ikke å få sove når jeg hører masse små lyder fra rommene til ungene, så jeg har noe å glede meg til fremover merker jeg)

Skrevet

Snart 7 år og 3 1/2 år. Legger seg kl.20. I hverdagen vekkes de kl.6.45. Ellers er det rundt kl.7-7.30 på eldstemann og nærmere kl.8 -8.30 på minsten.

Skrevet

6 åringen sovner mellom 21.00-21.30 opp kl.6 på morran.

4 åringen sovner i samme tid, men er oppe ca 2 ganger pr natt å vandrer osv. opp kl.06.30 som regel.

Lillemor på 4 mnd, legger seg mellom 22-23 og sover til mellom 7.30 og 8.30, får pupp om natten 1-2 måltid .

Skrevet

Nå i sommer har Leah på 4 år lagt seg rundt 20 og sovet til 7-8.

På vinteren er hun i seng rundt 19 og sover til 7-8.

Hun trenger minst 12 timer hver natt, mer om vinteren enn om sommeren :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...