Gå til innhold

Den STORE avdventskalender-tips-tråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må begynne å tenke på det allerede og tenker at alle kan legge inn tipsene sine her, sånn at alle kan lese de ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Penner

blyanter

viskelær

sokker

hårstrikk

småbiler(kjøper pakker, så deler jeg de)

små flasker med dusjsåpe

tyggispakke

kjærlighet

små sjokolade

små notisblokker

barbieting(kjøper pakker, og deler)

smykker

er sikkert mer, men kommer ikke på mer i farta :)

Skrevet

Er du ikke ferdig ennå??

Hehe, er faktisk nesten ferdig med jente på snart 13. (notisbøker, penner, smykke, neglelakk og hulle"maskin"(hjerte og stjernemotiv)

Men gutta på 2 og 4 er værre. Kjøpte noen sånne smålegobokser til 10,-, ellers er jeg blank

Skrevet

Viskelær

Fargestifter

Blyantspisser

Linjal

Rosiner

Sokker

Såper

Jo-jo

Svarteperkort

Kortstokk

Hårstrikk

Julenissefigur til å ha på rommet

Sokker

Hansker

Solbriller

Svømmebriller

Termos

Glansbilder

Hårbørste

Lommespeil

Skrevet

Godt det kommer noen slike tråder, da jeg må få ordnet dette tidlig i år :)

Skrevet

Søstrene Grene har mye billig nips til å putte i advendtskalenderen.

Skrevet

nå begynte jeg å glede meg til jul :)

Skrevet

Det kommer som oftes ny ladning med strikka votter, sokker og annet i kalenderen til ungene. Mormor har tatt over kalenderen, hun syns det er så morsomt.

Sokker, truser og slike kjedelige ting som vi uansett må kjøpe kommer også på kalenderen her. Ungene er strålende fornøyde. Husker selv jeg fikk 24par sokker ett år, akkurat det jeg ønsket meg.

Tegnesaker har jeg hengt på den, greit å få skiftet ut eller fylt på av og til.

Lydbøker (før kjøpte jeg når de var på tilbud, spart de til kalenderen. Ungene hører mye på lydbøker så jeg syns det er deilig å få noen nye til tider)

Billig smykker. På lindex og kappal har de ofte smykker til 70%, kjøper der for noen få kroner. Ungene syns det er kjempe stas. Har en boks med masse slike smykker som de leker med.

Skrevet

Fantastisk tråd, satt akkurat og tenkte på det samme selv :) Jeg har ingen barn å lage til ennå, så tenkte å kjøre en kalender der jeg gir en liten gave til venner eller andre som trenger en liten oppmerksomhet hver dag. Ønsker å lage gavene selv, noen som har forslag til ting man kan lage? I tilfelle andre skulle ønske slike tips:

- Male julekuler

- Sy/tove/strikke engler/nisser

- Lage drops eller annet hjemmelaget godteri

- Pynte stearinlys

- Lage julekaker

Der stopper det altså opp. Takknemlig for slike forslag også, selv om jeg forstår at tråden vel handler mest om kalendergaver til småfolket ;)

Skrevet

jeg kjøper ting og tang på salg gjennom hele året, jeg.

Det er jo vanskelig å komme med tips når det er så forskjell på kjønn, alder og interesser.

Outleten til accesorize har masse fint på salg. Pakker med hårspenner til 5 og 10 kr, masse billige smykker osv.

Ellers kjøper jeg pakker med flere ting i sett og deler det opp i flere pakker.

Flaxlodd er artig.

Opplevelser; telttur under spisebordet, akedag, bollebaking, filmkveld osv.

Tidlig i desember har jeg gitt hobbypakker fra panduro (glassmaling, såpesett, sjokoladesett eller lignende) så barna kan lage sine egne julegaver til besteforeldre.

Har man litt sånne store ting innimellom blir barna heller ikke skuffet når de en dag pakker opp fem smågodt-biter... Men det er forutsatt at de store tingene er ting man uansett ville kjøpt og virkelig har brukt for da...

Skrevet

Magisk klut

Flaxlodd

Bitteliten smålegopakke (30 kroner tror jeg?)

Legofigur (sånn pakke til 20)

Kalkulator (20 kr på rema)

Kinderegg

Tyggegummipakke

Sokker

Truser

Klistremerker

Jule-cd ("tidenes beste julebarneplate" koster 99 på cdon.com, litt dyrt for en pakke da, men som et unntak eller felles til flere barn?)

Såpe

Pepperkakeformer.

Da gutten her var 2-3 år kjøpte jeg litt større pakker med duplo eller togbane og delte opp til mange småpakker.

Ellers kommer jo gjerne butikkene med masse smånips fremst i hyllene uti november, så får nok en del ideer da. Men det gjelder å finne en balanse mellom småtterier som etter hvert bare blir liggende og slenge i lekekassene, og ting som faktisk kan brukes (eller spises opp...)

Skrevet

Genial tråd:)

Småpakker med playmobil, evt dele opp en større.

Perler

Pakke med plaster (hos min hjelper plaster mot det meste:)

Skrevet

Kjøper ting pp salg helt fra januar av. Så når kalenderen skal henges opp har jeg som regel begynt på neste år allerede også. Var ferdig med årets kallendere til 3 unger for noen uker siden.

Skrevet

Både Cubus og Boots apotek kommer med egne kalendergaver nærmere jul og det var faktisk ganske mye fint :)

Skrevet

Jeg tror jeg begynner å bli ferdig faktisk, må telle over en av dagene..

Har fire unger så jeg må absolutt spre denne utgiften utover, og ikke minst handle ting på tilbud når jeg kommer over.

Handlet noe på Nille nå til skolestart, de hadde jo Ta 3 for 10 kr av penner, viskelær osv.

Handlet en del på SMYCK (heter det det?) da de hadde 70% på spenner, hårstrikker osv som skulle gå ut.

Har handlet småting jeg har kommet over i matbutikken, lekebutikken, Nille, Upstairs osv gjennom året.

De har jo litt her også:

http://www.helti100.no/topp/kalendergaver.html

Skrevet

De siste par årene har jeg stort sett gitt h*n "gavekort" på ting vi kan gjøre sammen og det har slått an! Samtidig som vi alle får kvalitetstid :))

Eks:

tur i skogen, ha med kakao & grille pølser

kinokveld hjemme, med popcorn og litt snop

lage noe godt f.eks. julekaker/vafler annet h*n liker

valgfri middag

Det er i grunnen bare fantasien som setter grenser her :))

Tar gjerne i mot forslag fra dere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...