Gå til innhold

ang leieboere?? HJELP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom man leier ut en leilighet som er delivs møblert. og f.eks tven eller vaskemaskinen går istykker. hvem har da annsvar for dette( da det tilhører utleier)? og kan da leietaker kreve at utleier kjøper nytt?

vi har lyse som kanalleverandør. når leietaker har problemer med dekoder, er det da utleier som må ringe brukerstøtte hos lyse og fikse dette eller er dette noe leietaker må fikse selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må fikse ting som går i stykker om det er pga at det er gammelt og slit, men ødelegger leieboer det, så må han betale.

Om dekoderen og abonnemanget står på dere, så ringer selvsagt dere til Lyse..

Skrevet

Det leien inkluderer når dere leier ut skal selvfølgelig dere også erstatte når det går i stykker eller av andre grunner må byttes ut. Leieboer betaler jo for disse tingene.

Eneste untaket er hvis det er leieboeren som har skyld i skaden selvfølgelig.

Skrevet

Om tv slutter å fungere fordi den er gammel og det blir hull i sofa pga. slitasje over tid så er det utleier som har ansvaret.

Går tv i stykker fordi man ikke har behandlet den pent og er sofa ødelagt pga. svimerker eller uforsiktig bruk så er det leieboer sitt ansvar.

Jeg har kabel-tv gjennom de jeg leier av og er det feil så evner jeg å rige selv til kabelleverandøren. Det burde man kunne klare og man trenger ikke bry utleier med hver minste lille ting.

Skrevet

åårh, jeg er såå enig 19.51.

har en leieboer som trykker feil på tven og roter det skikkelig til så og si annen hver mnd. istedenfor å prøve å fikse dette selv, ringer han meg hver eneste gang. er det noe feil med dekoderen ringer han meg, istedenfor å ringe brukerstøtten til kabelleverandøren.

fy søren det er så syyykt irriterende!!!

Skrevet

Skjønner godt at du blir irritert. Eneste gangen jeg har kontaktet huseier var da det var noe galt med sikringsskapet og elektriker måtte komme. Da kontaktet jeg huseier pga. eventuelle kotnader og hva han mente om det. I slike tilfeller kontakter man huseier og ved alvorlige ting som lekkasje ol. Ellers så klarer man fint å ordne opp i ting selv.

19:51

Skrevet

19.51- du virker som en drømmeleietaker:)

Skrevet

Hehe, takk takk:-) Håper en dag å bli drømme-nabo-huseier, men nøyer meg med å leie fortsatt (er student) og jeg liker å klare ting selv, slippe å bry andre og å være en grei leietager (kjekt med gode relasjoner og gode referanser)

19:51

Skrevet

for noen teite leieboere du har da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...