Gå til innhold

Besvimelser og grining.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I dag har jeg klart å svime av ikke en gang, men TO ganger. Ene gangen hjemme og andre gangen på Kiwi. Av alle steder. Syns det er så flaut!

Vi har bare fliser over alt her hjemme (bor i sokkelleil.) , men klarte å dette over den haugen med klær jeg skulle henge opp :P Og på butikken hadde jeg en samboer som reagerte veldig raskt, og fikk tatt tak i meg. Heldigvis!

Er det noen andre der som har det på samme måte? Sliter med svimmelhet og besvimelser?

 

Har begynt å kjenne litt til dissa berømte hormonene også. Er 11 + 3 i dag, og satt å så på Gilmore Girls i stad, hvor noen gifta seg. Og gjett hvem som satt å grein? joda. Denna gravide jenta. Sambo kikka bare rart på meg, og lurte på om formen var helt bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk ikke så mye grining av slikt, bare når jeg må krangle med legen min for å få ham til å ta litt prøver på meg! Jeg har også slitt i noen uker nå med at det svartner når jeg reiser meg fort eller anstrenger meg, men har ikke svimt helt av. Jeg har en spesiell tilstand som ofte gjør det kan være vanskelig å ta opp næring, og når jeg endelig fikk han til å ta de prøvene viste de at jeg har alt jeg skal i kroppen, så nå slapper jeg bedre av :-)

 

Men sammen med dette målte vi også blodprosenten, og denne avslører egentlig alt om du får i deg nok mat, så denne kan det hende du burde høre med legen/jordmoren din om om kanskje du også burde ta? De små i magene våre sies å være små egoister, så den tar det den trenger først før du får lov å forsyne deg, og tegnet på om du får i deg for lite er at en svimer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har heldigvis ikke besvimt, men sliter veldig med svimmelhet jeg også, egentlig fra veldig tidlig Har nokså lavt blodtrykk så kan hende det er en sammenheng der? Håper du "holder på maten" og at jernlageret er bra?

 

Og ja, jeg tar lett til tårene selv om dagen, både gledestårer og blir fort rørt av de minste ting, så vi er to (eller sikkert flere) som har det sånn hihi :o)

 

Godt du landet mykt og ble tatt i mot da iallfall :o)

Kos deg videre med søte hendelser på tv og hverdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke besvimt, men en venninne som er gravid var veldig svimmel en periode, og da viste det seg at hun manglet jern. Men dette må du få undersøkt, fordi det er farlig for fosteret hvis du har for mye jern også.

 

Jeg blir også vanvittig rørt av ting for tiden.

Vanligvis er ikke DDE noe jeg pleier å høre på, men her en dag da jeg var ute å kjørte, kom E6 på radioen. Og de som kjenner teksten vet at den handler om en lastebilsjåfør som kjører strakeste veien fra Hamburg til Bodø for å rekke fram til fødselen på sentralsykehuset. Og når samboeren min er langtransportsjåfør han også, klarte jo ikke jeg å holde tårene tilbake. :) Jeg må le når jeg tenker tilbake på det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som lavt blodtrykk, som i seg selv ikke er farlig, men å svime av i hytt og pine kan jo skape mange farlige situasjoner. Var sykmeldt HELE svangerskapet med nr. 2, fryktelig plagsomt, og det eneste man kan gjøre er å drikke MASSE, spise salt på/i maten og gumle i seg lakris. Satt stort sett i sofaen fra uke 6 til 42... kjedelig! Det som ofte skjer er at blodtrykket stiger utover i svangerskapet, da kan det bli bedre :-) Men sjekk både blodtrykk og jernlagre - blodprosenten trenger IKKE si noe om jernlagre, hos mange er set sammenheng, men ikke hos alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heldigvis til legen på mandag, og da skal jeg ta det opp med han. Har ikke svimt av flere ganger, men vært mye svimmel. Føler meg ikke helt trygg når jeg jobber kveldsvakt alene ( i butikk), men sjefen fortalte i dag at hun i "all hemmelighet" hadde bedt de i butikken over gangen holde et lite øye med meg de dagene jeg jobba alene. he he.

Elsker jobben min, og håper virkelig ikke på å bli sjukemeldt i det hele tatt. Men må man så må man.

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...