Gå til innhold

Forsket i ADHD

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

... merkelige påstand... "tror neppe..."

Men ingen som spør hva jeg har kommet frem til, eller hvordan jeg fikk frem det...

Nordmenn dømmer og fordømmer... nasjonal sykdom å være intolerant... trangsynthet...

... og dette skal være verdens beste land å leve i?...

Annonse

Definiere? hva er det?

Det Hi har drevet med er hvertfall ikke forskning, bare synsing. HI vet da ikke hva ADHD er, noe som må være tydelig for alle og enhver i dagens samfunn.

Hvorfor skal jeg "definiere" noe som helst, og hva ER det for noe nymotens tullball? hehehehe....

Hilsen 17:22

Nå ble jeg skikkelig nervøs altså... Hvor mye er FOR stort mellomrom mellom øynene? Mine øyne er der ørene burde vært og ørene ligger liksom litt under kjevebenet - og når det gjelder om ganen er for stor, så vet jeg ikke, men jeg har et ganske tydelig ekko når jeg snakker...

Tror du jeg har ADHD?

Trådstarteren her.

Her er fasit til mitt påstand om øyner, ører og gane, som jeg, av psykologisk/pedagogiske årsaker ikke har skrevet ut med en gang:

Påstandene er hentet direkte fra boken DSM IV, som er psykiatrikernes og psykologenes bibel, en bok om nesten 1.000 sider som viser til alle forstyrrelser som miljøet kan vise til.

I den boken står å lese (på engelsk) at:

- “Det finnes ingen laboratorietest, nevrologisk undersøkelse eller oppmerksomhetsundersøkelse som kan påvise en klinisk forklaring på ADHD”. Med andre ord, deres Bibel sier selv at deres Gud ikke eksisterer.

- I neste paragraf står det å lese at det er observert blandt ADHD-individer (jeg bruker ikke ordet “pasienter”) at de av og til kan ha lavsittende ører, stort avstand mellom øynene og høy gane.

For min del tolker jeg det som at hele ADHD-debatten er bare tull, med en mengde synsere, og at mange av dem er forskere og andre besserwissers.

Selvfølgelig kommer dette ut både på min nye webside (adhd-alternativ.no) og i min kommende bok.

Du burde kanskje ikke ytre deg noe særlig i offentligheten? I denne tråden fremstiller du deg selv som mindre intelligent, frekk, selvgod, uten evne til å formulere deg skriftlig og uten evne til refleksjon på et høyere nivå. Men bortsett fra det er det lett å ta deg på alvor... eh...

Originalteksten ser slik ut. Hold tilgodo, alle dere som er sååå flinke!

Associated laboratory findings.

There are no laboratory tests, neurological assessments, or attentional assessments that have been established as diagnostic in the clinical assessment of Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder. Tests that require

effortful mental processing have been noted to be abnormal in groups of individuals with Attention-Deficit / Hyperactivity Disorder compared with peers, but these tests are not of demonstrated utility when one is trying to determine whether a particular individual has the disorder. It is not yet known what fundamental cognitive deficits are responsible for such group differences.

Associated physical examination findings and general medical conditions.

There are no specific physical features associated with Attention-Deficit/ Hyperactivity Disorder, although minor physical anomalies (e.g., hypertelorism, highly arched palate, low-set ears) may occur at a higher rate than in the general population. There may also be a higher rate of accidental physical injury.

Greit det, bare syns hva du vil.

Men den dagen du lever med ADHD selv, eller har barn med det, så kommer du til å si noe annet enn at ADHD er tull......

At de med kromosomavvik eller andre tilstander, også kan ha ADHD, er da ikke unormalt eller utelukket?

Kanskje mange med f eks DiGeorge også har ADHD? Har du tenkt den tanken?

Jeg er så lei av de som tror at alt må vise på blodprøver.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...