Gå til innhold

Prevansjon etter fødsel - noen som har erfaring med denne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde oss på sikre perioder med en sånn temperaturmåler. Jeg synes egentlig det var grusomt, hadde jo mer lyst i eggløsningsperioden. :) prøvde også meg på fullamming etter fødsel i juni ifjor, men ble gravid da vesla var 4 mnd. (det endte i SA), så det anbefales heller ikke. ;) deretter prøvde jeg nuva-ring som skal plasseres inni skjeden, det endte med termin nå 11. Oktober fordi den fallt ut en gang jeg var på do(!), så mislykket det også, hehe. Så denne gangen vet jeg ikke hva vi skal gjøre, for flere barn har vi ikke plass til. Hehe.

Skal vel enten ha hormon- eller kopperspiral. Andre med erfaringer med dette?

Skrevet

Hehe.. har man lyst i eggløsningsperioden, kan man jo bruke kondom ;)

Grunnen til at jeg lurer på denne er, at vi ønsker barn nummer to om ikke så altfor lenge - så det å skulle begynne på hormoner igjen, ønsker jeg ikke.. (tok meg nesten et år etter jeg sluttet på pillen, før vi ble gravid)

Skrevet

Jeg prøvde hormonspiral et år for noen år siden, men jeg reagerer tydeligvis på alt som inneholder hormoner, denne inkludert, så måtte fjerne den pga konstant mensmurringer og irritasjon nedentil. Småblødde mer eller mindre et år før jeg ga opp... Men det var fordi jeg ikke tålte hormonene tror jeg. Har prøvd p-piller (resulterte i min eldste ;) og tålte ikke hormonene der heller så ble fort nedstemt og humørsyk. P-plaster ga utslett - grande, p-sprøyta flatet ut alt av hormoner samt sex-lyst så det ble en smule kjedelig i lengden! Denne gangen skal vi gå for litt mer drastiske tiltak, så mannen legger seg "under kniven" og gjør en permanent ordning så vi slipper bekymre oss for hormoner og uhell ;) hehe.. Det holder med tre stykker for oss,.. kroppen min har gjort sitt kjenner jeg ;) Skulle jeg bli babysjuk igjen så får vi låne av familie og venner rundt oss etterhvert i stedet ;)

Skrevet

jeg hadde hormon spiral etter forrige fodsel, og hadde vel akkurat de samme problemene som deg LeMaRa. blodde mer eller mindre konstant i 10 mnd eller noe for jeg ga opp og fikk den fjernet.. denne gangen tenkte jeg aa prove kobber spiral for de skal det visst ikke vere saa mange komplikasjoner med! saa Krysser fingrene for at dette virker. mannen her har ogsaa tenkt aa legge seg under kniven etterhvert.. for vi skal ikke ha flere etter denne!

Skrevet

Vurderte det etter nr 1, men syntes det var dyrt og har litt uregelmessig syklus.

Endte opp med å bruke ingenting... satset på trygge perioder og hopp av i svingen. Nå ønsket vi to tette så var ikke så farlig om jeg ble gravid. Ble gravid på første forsøk når vi gikk inn for det.

Etter nr 2 hadde jeg hormonspiral. Den fungerte utmerket for meg. Småblødde noen uker, men etter det så hadde jeg ikke mens før jeg tok den ut. 4 mnd senere så satt spire nr 3.

Skrevet

Har vurdert kobberspiral jeg også, helt til ei venninne sa at den bare var noen og åtti prosent sikker... Det er dårlige odds for meg ;) Hyperfruktbar... :P

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt pearly i 2 år før jeg ble gravid, og er kjempefornøyd. Kommer helt klart til å begynne å bruke den igjen når jeg har født! Du slipper tilskudd av hormoner, og får lett oversikt over når du har eggløsning. På den måten kan den derfor brukes som hjelp til å bli gravid igjen når den tid kommer :) I eggløsningsperioden brukte vi kondom, og syntes det fungerte helt fint !!

Skrevet

Ja jeg har en slik. Delte opp betalingen over noen mnd - så ble det ikke så dyrt. Det er en sikker og hormonfri metode - ja, men dumt at det er så mange røde dager i begynnelsen. Ble til at vi måtte bruke ofte kondom. Men kanskje det blir bedre når du har brukt den en stund.Jeg kom aldri så langt for jeg ble gravid =)

Skrevet

Tusen takk for svar, ==Septemberbaby== Fødeklar :)

Tror jammen jeg skal bestille meg en slik en, allerede i dag! (må jo få tiden til å gå - 8 dager på overtid..) Du gav meg alle de riktige argumentene jeg trengte for å investere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...