Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Noen som har født vaginalt eller har hørt om noen som har gjort dette? Hvordan stiller de fleste gynekologer og jordmødre seg til dette?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 På sykehuset her får man mange estimeringer av størrelsen først, og om barnet er under 4 kilo får man gjerne prøve. Er barnet stort blir det keisersnitt. Har ei venninne som fødte tvillinger for 2 år siden, ene var i seteleie. Begge ungene veide ca 3 kilo, og siden hun hadde født et barn på over 4 kilo fra før prøvde de vaginal fødsel. Gikk veldig greit. Fødte med epidural, tvillingen i seteleie kom først og så den i hodeleie. Hun sa det var en flott opplevelse.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Jeg har født i seteleie, og det var helt greit. Mye bedre enn hodeleie (hvis du tenker på hvor mye bedøvelse man får ved seteleie, hehe)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 mora mi fødte broren min i seteleie. dette var jo for 26år siden og da måtte man jo bare føde. spesielt siden det blei oppdaget under fødsel at han kom med rumpa først. men det gikk utmerket alikevel. noe egen erfaring har jeg ikke men jeg vil alikvel fortelle at dersom dette er noe som i fremtiden kan gjelde meg, så skal jeg føde vaginalt. Forskjellene er faktisk ikke så store at det utgjør så veldig mye for min del. Babyen skal ut og så lenge det ikke foreligger noe statistikk på at det farlig å føde vaginalt ved seteleie så blir det vaginal fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå