Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe min mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min sliter etter å ha levd med min far i mange mange år.. han har hatt problemer, og vært veldig voldelig.. Det har han alltid vært, så lenge jeg kan huske. Både mot mine søskne, moren min og meg.

Men moren min har ikke tørt å flytte fra han, han har kommet med trussler og virkelig fått henne under dørmatta...

Ser nå idag at hun trenger hjelp.. Hun trenger noen å prate med, men tror ikke psykolog vil hjelpe.. Nå skal en av mine yngre søsken også prøve å få en psykolog. Og derfor kom jeg innpå at det kanskje er lurt for moren min og.

Moren min har aldri grått eller knekt sammen, akkurat fordi hun har følt hun må være sterk. Så jeg vet at det er endel inne som burde ut..

Jeg merker selv at jeg sliter etter disse årene, og kan da bare tenke meg hvordan hun egentlig har det, siden hun har opplevd så mye mer dritt med han, enn det jeg har... Hun er så bekymret og sliter med å orke seg gjennom dagen.. Gruer seg til å reise hjem etter jobb også videre.

Er det noen måte jeg kan hjelpe henne??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må nok dessverre som alle oss andre, hjelpe seg selv. MEN du kan gi uttrykk for at dersom det er noe, så er du der for henne.

Psykolog høres ikke dumt ut, men hun må jo ville det selv.

Skrevet

Sant.. Men ser at hun ikke har det helt bra, uansett så vil hun ikke innrømme det... og det er så vondt å se at hun ikke har det bra :/

Har sagt hun kan sende melding eller ringe om det er noe.. Så jeg er alltid tilgjengelig for henne - Prøver ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...