Gå til innhold

nattbleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å prøve å få datteren min tørr på natten. hun er 3,5 år. hun har lagt uten bleie siden torsdag. første natten var hun tørr... andre natten våknet hun av at hun tisset.. men de siste nettene har hun ikke våknet av at hun har tisset... har tisset hver natt..

hva gjør vi? ta på henne bleie igjen, eller går dette over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt på bleie igjen, og ventet til bleien er tørr hver morgning i 1-2 uker. Forklar henne nøye at når man sover, så kan man ikke styre kroppen sin selv, og derfor er det ikke hennes feil eller skyld at hun må ha bleie på igjen. Veldig viktig at det ikke skal føle som et nederlag for henne å få bleie på igjen, at dere er nøye på å få fram at dette er ikke noe hun nødvendigvis kan bestemme over selv. Hun er ikke flink de gangene hun er tørr om morgningen, ikke si det til henne, for da vil hun bare føle seg lite flink når hun ikke er tørr. Å bli tørr på dagtid handler om mestring, man kan lære en 1 åring å bli tørr om en bare går inn for det, men å bli tørr på natten handler nesten utelukkende om at kroppen må bli moden for det først.

Skrevet

Med mindre hun selv er veldig klar for - og bestemt på å slutte med bleie om natten - la henne bruke bleie om natten et par år til!

Jeg mener barn et skal ha "fri" om natten.

Skrevet

Ikke stress med dette!

Om blæra hennes ikke er moden så er den ikke det, dette har med hormoner å gjøre. Om natten produseres det mindre urin enn om dagen, det gjør at vi slipper å stå opp og tisse om natten.

Om ungen tisser på seg hver natt er ikke dette på plass enda og det produseres tydeligvis så mye urin at hun må enten få tisse i bleie eller vekkes for å stå opp og tømme blæren.

Jeg synes ikke det er nødvendig at en 3-åring skal stå opp om natten å tisse, da kan hun heller ha bleie til prosessen er igang og det produseres mindre urin om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...