Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Som velger å jobbe 100% fremfor å gå hjemme og slenge med ungene i forklet , slik som vi som velger å motta kontantstøtten gjør! Skjønner godt at dere roper "hurra" for at den nå fjernes, takke meg til at disse stakkars barna som ikke får gå i barnehage, nå heldigvis skal bli plassert der 8-9 timer for dagen de og( det er jo utrolig viktig med sosial stimuli, spesielt for de rundt året) og de to timene med kvalitetstid man har når man kommer hjem fra jobb kan man bruke til middagslaging og tvtitting( siden alle er litt slitne) men, vi har da heldigvis helgen, hvis da ikke mor eller far må prioritere kurs, arbeid man ligger etter med, sosialt liv eller trening. Akk ja, man må bare elske a4 livet:-)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Hihi... så sant så sant! Stakkars barna mine som er hjemme med mamman sin. De kan da umulig bli normale!? Å som de kommer til å slite på skolen og i sosiale sammenkomster..! Nei, ingenting kan slå en barnehage-ansatt sin kjærlighet til barna..Må nok bare innse det ;P
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Vel, du vet. Noen må jobbe for å få penger inn i kassa. Selv om det soleklart egentlig er bare far som skal dra på jobb så er det noen kvinner som er så elleville at de også jobber og bidrar til samfunnet. Crazy women, ass!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Takk for æren du gir. Du har nok ikke helt forstått hvordan dagene våre er, men du sier mye sant i den første delen av innlegget ditt, selv om du forsøker å være sarkastisk.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Stakkars 1-åring min som må gå hjemme med meg i noen måneder til! Tenk så kjedelig å ha mamma i nærheten heeeele tiden! Kan ikke treffe kompisene på babytreff og åpen barnehage uten at mamma må være med! til og med når han skal hjem på besøk til de må mamma være med! Og så tvinger jeg han til å være med å bake, male, bygge klosser, tegne, gå turer osv! Nei stakkars gutten! Ble født inn i denne verden og må ha dette slitsomme kvinnemennesket som driver å koser, susser, steller og mater med han heeeeeele tiden etter seg!!! Uff.. Bra de fjerner den eneste muligheten jeg har til å være hjemme med han nå da! Så han må vekkes tidlig hver morgen, haste ut av døren og leveres til noen andre damer som gjør det samme som mamma, bare uten all kosen og alltid oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Kontantstøtta skal da bestå opp til 2 år, satsene blir til og med hevet. Har vært hjemme med kontantstøtte til ungen var 19 mnd selv jeg, og synes det er en flott løsning. Men fakta er jo at Norge AS vil ikke gå rundt om alle kvinner skal gå hjemme i flere år på statens regning! De som vil være hjemme må gjerne det, men da får de spare selv. Om kontatstøtta økes til 5000 kr i måneden får flere mulighet til å være hjemme noen måneder, mens de som vil være hjemme lenger kan spara halvparten av den hver måned. Synes det er et supert forslag jeg, og det helt uten å leve A4 selv
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 Kan vel snart legge denne debatten død. Slik er det nemlig i dagens samfunn: Noen har råd til å gå hjemme med barna. Noen har ikke noe annet valg enn å sende de i barnehagen Noen går hjemme pga sykdom og velger å ha barna i bhg likevel Noen velger faktisk å la FAR gå hjemme med barna Noen har mulighet til å jobbe gradert å ha barna mindre i bhg Noen velger å ta en utdannelse og må derfor ha barna i bhg Ja, at kontantstøtten kuttes er kanskje feil for de som kan gå hjemme med kun kontantstøtte. Men slutt å rakk ned på hverandre. Vi tar våre valg utifra egene ønsker og muligheter.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 Vet du at det koster staten 20.000 kr og ha en unge i barnehagen i mnd.? Det er litt mye mer en den kontantstøtta de må ut med i mnd til de som vil være hjemme med ungen sin.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #9 Skrevet 5. september 2011 Enig med deg 10:08. Ingen er like, ingen velger likt. La oss være enige om å være uenige!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #10 Skrevet 5. september 2011 Er ikke pengene jeg snakket om, jeg snakket om arbeidskraften! Norge AS går ikke rundt om alle kvinner skulle gått hjemme i 3 år på statens regning fordi det blir en ren utgift for staten. Om mamma er i full jobb med barnet i barnehage blir det en ressurs for landet vårt og ikke et tapsprosjekt. Norge trenger å ha oss i arbeid, at vi skal bidra for å holde hjulene i gang Men jeg mener ikke at alle skal jobbe 100% fra barna er 1 år likevel, jeg mener bare at det holder lenge med kontantstøtte frem til 2 år. De som vil være hjemme lenger enn det, eller jobbe deltid må finansiere det selv.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Saken er at så mange som har valgt å gå i jobb lager innlegg her inne hvor de "godter " seg over at kontantstøtten fjernes!!! Hva er det for noe da? Alle er forskjellig, noen vil jobbe ,noen velger å være hjemme. Jeg hører til den siste kategorien og får stadig høre hvor fjernt det er å være hjemme med ungen min, det var til og med en ped leder vennine av meg(som vel og merke ikke har barn) som mente det burde vært påbudt med barnehage fra 1 år!!! Hvordan kan barn i en barnehage hvor det er kanskje 12 barn rundt 1 år og 3 voksne bli stimulert bedre der en hjemme? Ved å rable litt på et ark, perle,google litt med en annen ett åring?`Det kan vi fint gjøre i åpen barnehage og:-)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 Joda, all ære! Til den som har lyst til å være på jobb.. eller som må.. Jeg er så heldig at jeg får være hjemme noen mnd ekstra med vår lille. Det hadde vi tenkt til lenge før vi visste at kontantstøtte fantes (ja, det finnes noen av oss som faktisk ikke er så inne i alle slags støtter, lover og regler her i verden). Skulle gjerne vært hjemmeværende et par år, mens barnet gikk deltid i barnehage (for det sosiale), men det har vi dessverre ikke råd til. Når barnehagen er i gang, så kommer hun til å bli levert kl. 07 presis og HVIS vi får til en ordning med min arbeidsgiver så jeg kan jobbe bittelitt redusert, så kan jeg i det minste få hentet henne igjen rundt 15.30 (istedet for 16.30-16.45..). Sånn er det når begge har lang vei til jobb. Ingen ønskesituasjon!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 Du er blitt bedt om å utdype den påstanden 10:11, kan du nå gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 Og forresten.. Jeg jobbet litt i barnehage for en del år tilbake, og jeg ønsker absolutt ikke at barnehagepersonalet skal være de som står for det meste av oppdragelsen av mitt barn! Anonym 10.27
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #15 Skrevet 5. september 2011 10:29, er det noe bedre med dere hjemmeværende som på død og liv må være hå live ovenfor oss som må eller ønsker å jobbe? Som, som hi i denne tråden, indikerer at vi driter i barna våre og ikke ønsker å ta oss av dem? Mens deres egne menn derimot, som gjør akkurat det samme som oss "hardtarbeidende kvinner", nemlig jobber for livets opphold, DE går selvfølgelig fri for all kritikk. De MÅ jo jobbe, i motsetning til oss fæle mødre som bare gjør det for å slippe å være sammen med unga våre. Dere dreper jo deres egen sak ved å være å arrogante og hånlige mot de som betaler for hjemmetilværelsen deres. Jeg brydde meg ikke spesielt om kontantstøtta før, men når jeg nå har sett hvor bortskjemte, utakknemlige, dobbeltmoralske og HÅNLIGE mange av dere som mottar kontantstøtta er, så er jeg nå kraftig engasjert i å få avviklet hele ordningen. Så får heller menna deres jobbe enda mer overtid å dere skal få gått hjemme. Menn med hjemmeværende koner bryr seg jo mer om jobb enn familien uansett...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #16 Skrevet 5. september 2011 -Penger til "huset" barnehagen er i -Penger til vedligehold -Penger til leker og lekeapparater -Lønn til de annsatte -Mat -Støm Osv... Du tror vel ikke at det lille foreldrene betaler dekker for alle utgiftene?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #17 Skrevet 5. september 2011 Men, HI, de som ønsker det kan da fortsatt være hjemme etter at fødselspermisjonen er over. De må bare koste det selv. Litt planlegging, sparing og tilpassing av forbruk, så klarer man seg uten de tusenlappene. Ingen tvinger ungen din inn i barnehage eller deg ut i jobb, så om du har andre måter å klare deg på, annet enn at staten skal sponse husmortilværelsen, så er det bare å bli hjemme. Alle ære til den som velger det. Vi har alle ulike syn på ting. Mitt syn er at kontantstøtten virker passiviserende på en gruppe mennesker som er i arbeidsfør alder og som samfunnet trenger som deltagere i den verdiskapningen som må til for at velferdsstaten skal overleve. Så valget er fortsatt like fritt, men må kostes av egen lomme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå