Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Dette er ikke et angrep mot kvinner som er hysteriske, dette er min mening om et par ting. For eksempel mat. Ikke for mye a-vitamin, ikke spis salami og FOR ALL DEL, hold deg unna nugatti og syltetøy, er for mye sukker i det! Hva faen skal du spise da liksom? Klart det, hvis du lever på vitaminer i tablettform fra før av så blir det vel drøyt å spise mat med ekstra vitaminer i, for er du hysterisk under graviditeten så tar du vel alle de tablettene som reklameres som "veeeldig bra å ta under graviditeten"? De bruker salgstriks mot gravide også vet dere. Så slutt å spørr deg selv hva du bør spise, spis normalt og dropp alt kost-tilskuddet du har begynt med under svangerskapet og hold deg til det legen/jordmora di anbefaler... MIN personlige mening er at mange spontanaborter kan skje pga. stress, og det er jo påbevisst. Tror nok at denne mat og vitamin-hysterien kan ligge under den kategorien. Jeg tar kun folat, som jeg har fått beskjed om, drikker kaffe enda og prøver å slutte å røyke. Men tror dette skal gå kjempebra, uten at jeg skal putte i meg vitaminer å slutte å spise god mat...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Tja.... alle får ha sin mening.... Hvis du tar en titt på matportalen så anbefales det også å ta omega3 og ekstra tilskudd med D-vitamin for gravide - offentlige anbefalinger. Og en multivitamin med antioksydanter vil gjøre slik at omega3-oljen ikke harskner i kroppen din hvis du ellers får i deg for lite antioksidanter. Visste du at de offentlige retningslinjene for kosttilskudd er lagt på minimumsgrensen for ikke å utvikle alvorlige mangelsykdommer? De er ikke satt med tanke på optimal helse! Men - det fine er at du kan gjøre akkurat det du synes er best for deg - så kan jeg gjøre det jeg vet er best for meg og den lille!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2011 #3 Skrevet 14. september 2011 Klart det. Som sagt, jeg angriper ikke..sier bare meningen min. nå har jeg da også fått beskjed om å ta jern og gjerne c-vitaminer, og da gjør jeg det.. Jeg er ung, å vet ikke alltid best. Men hører på det legen sier, og ingen andre, helst..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå