Gå til innhold

Ælisabeth Matilda eller Matilda Ælisabeth?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere høres best ut? Vi har endelig navnet til lillesnuppa klart men vi har ikke bestemt oss hvilket navn som skal stå først..noen innspill? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si jeg er begeistra for stavemåten.

Ville valgt Elisabet Matilda.

Skrevet

Hahahahahah hah. Hva med Ælli sjanætt?

Skrevet

Ælisabeth?? Den var ny, og ikke pen!

Skrevet

Ælisabeth er oppkalling etter min manns mor som ble revet vekk fra dem da han bare var 12 år...

HI

Skrevet

MÅ dere bruke Æ? Må si det så rart ut, som om du ikke kunne å skrive eller skrev på dialekt...

Over til spørsmålet, Elisabeth Matilda klinger best.

Skrevet

Trist, men utrolig pent av dere. Ville likevel skrevet, og uttalt, Elisabeth.

Elisabeth Matilda

Skrevet

Så lenge det er Æ i Elisabeth så hadde jeg regnet med at det var en talefeil.

Skrevet

Forstår ønsket om å kalle opp barnet deres med tanke på historien bak, skal gjøre det samme selv hvis jeg får en jente. Men hadde ikke gjort det hvis navnet var Ælisabeth. Husk at barnet deres skal leve med navnet...ikke sikkert hun setter like stor pris på oppkallingen som dere gjør. Hvis dere absolutt skal gi henne dette navnet så synes jeg dere burde ha Matilda først. Da kan hun selv velge å bruke begge eller bare første.... Høres for meg litt rart ut med et navn med A endelse for så å begynne med æ, men det er kanskje bare meg?

Skrevet

Elisabeth Matilda er finest.Og ikke finn på å skrive navnet Ælisabeth,da må barnet stave navnet sitt resten av livet.

Dere kaller opp barnet selv om dere skriver navnet med E først.

Skrevet

Det er jo oppkalling selv om dere skriver Elisabeth. Tenk på barnet deres også!

• 11 måneder senere...
Gjest vinterbrud
Skrevet

Vær så snill ikke skriv navnet Elisabeth med æ først,det fører bare til at barnet må stave navnet sitt resten av livet.

Jeg synes også at Elisabeth Mathilda var finest.

Skrevet

Håper du velger Elisabeth og ikke med Æ,det var ikke fint og tror nok hun vil slite med det navnet skolen. Ville valgt Matilda Elisabeth.

Skrevet

Jeg synes Matilda gjør seg best som mellomnavn i dette tilfellet. :)

Skrevet

For barnets del ville jeg brukt den vanlige stavemåten på elisabeth, med e, ikke æ. Det er utrolig slitsomt og ikke minst irriterende å måtte stave navnet sitt hver gang det brukes. HAr et sånt navn selv og er rimelig lei. Ikke barebare å bytte fornan heller...

• 5 måneder senere...
Skrevet

Hva valgte dere? :)

Anonym poster: 8fd58ddf4996459c74832e6443e38714

Skrevet

Kan ikke si jeg er begeistra for stavemåten.Ville valgt Elisabet Matilda.

Navnet skrives Elisabeth!

Anonym poster: 4d000f7b4f0647041f6193233df2ad90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...