gordingoingslim Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Jeg skal selge leiligheten min og så lurer jeg på en ting: badet mitt ble pusset opp av ikke faglærte personer, altså ikke noe firma for 3 år siden og alt er jo bra, men på det egenerklæringsskjema som jeg må fylle ut står det: har badet blitt renovert av ufaglærete? eller faglærte, evt hvilket firma? Regner vel med at det er flere enn meg som har gjort det samme :/ er det en veldig stor ulempe for meg nå? regner vel med at alle som skriver at badet er pusset opp av faglærte er ærlige :/ ! takk for svar!
Lemonia Skrevet 10. oktober 2011 #2 Skrevet 10. oktober 2011 De fleste er forhåpentligvis ærlige. Det som kan skje er jo at hvis det er noe galt med badet og man da prøver å kontakte firmaet som gjorde jobben og så viser det seg at det ble gjort av eierne selv så kan de få et stort problem i forhold til erstatning. Om det er et problem at badet er pusset opp selv vil komme an på kjøperne, noen synes det er greit andre vil synes det er skummelt. De aller fleste hus som ikke er helt nye vil nok ofte ha bad som er pusset opp av ufaglære. For vår del ønsker vi ikke å kjøpe en bolig hvor badene ikke er pusset opp etter våtromsnormen (så fremt ikke boligen er et oppussingsprosjekt og vi uansett har tenkt få alt gjort ordentlig selv). Vannskader kan potensielt skape store problemer og det ønsker vi ikke så vi er skeptiske til egenoppussede bad og ville nok sjekket en del hvordan arbeidet har blitt gjort. Uansett har dere jo allerede den boligen dere har og badet er nå engang pusset opp av ufaglærte. Det vil neppe by på noe særlig problem, men for all del vær ærlige på skjemaet. Dere vil ikke risikere å sitte med ansvaret om noe går galt.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Du er nødt til å svare ærlig, alt annet vil slå tilbake på deg selv. Dessuten kan du jo ikke lyve, hvis du skriver faglærte må du også skrive hvem... Men ja, det er en stor ulempe. Har man to alternativer og det ene badet er pusset opp av lekfolk, velger man det andre, enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå