Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Når begynte barnet ditt å reise seg? og når er det vanlig at de gjør det?
Gjest summerbee Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Min sønn begynte å åle seg på 7 mnd og reise seg på 8 mnd. Nå er han 9 mnd og går litt langs sofa og skal reise seg opp etter alt hele tiden, men han vil ikke krabbe noe særlig, selvom han står i krabbestilling hele tiden.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Her er en fin oversikt dom sier noe om det: http://www.lekegrinda.com/det01.shtml Har en som er tidlig ute håp benytter sjansen å brillere litt siden du spør.Han har egentlig altid (hvertfall fra ca 8 uker) båret vekta si med ulike grader av støtte. Begynte å gjøre "planken" (dvs rette ut beina i krabbestilling) fra 6 mnd. Ved 6,5 mnd reiser han seg opp på lave ting som bokser, luka til oppvaskmaskin og stoler, også hvis jeg rekker ham en hånd. Kan stå en kort stund selv med støtte. Begynner å få opp farta når han krabber og løper (!) hvis jeg holder begge hendene hans.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 4. september 2011 #4 Skrevet 4. september 2011 Guttungen begynte å reise seg opp ved 6 mndr alder. Da heiste han seg opp ved å holde seg i bord/sofa/stoler osv. Begynte da også å gå rundt møbler. Ved 8 mnd reiste han seg opp aleine uten å holde seg i noe. Et par uker etter dette tok han sine første skritt
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 Gutten vår reiste seg da han var 8 mnd og 1 uke. Han holder seg med en hånd og går langs sofakanten. Han krabbet da han var 8 mnd og 2 uker. Nå nærmer han seg 9 mnd. Er vel ikke lenge før han begynner å gå!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. september 2011 #6 Skrevet 4. september 2011 Hun var ca 9,5 mnd gammel da hun så smått begynte å reise seg opp etter ting, og fra ca 10,5 mnd har hun reist seg opp og stått stødig på egenhånd også, uten støtte. Nå 11 mnd gammel står hun lenge uten støtte og tar ett skritt fremover, men der stopper det gitt, enn så lenge ihvertfall;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå