Gå til innhold

Plutselig permisjon...


Smart, sjarmerende og spesiell

Anbefalte innlegg

Ja, ja, og jeg som efterhvert tenkte meg relativt erfaren i dette gamet...

Her sitter jeg jommen meg i permisjon, en uke før opprinnelig planlagt, og med en masse nye spørsmål i hodet.

Lillegutt har lagt seg til i fotleie, så vil mest trolig bli hentet ut før termin på den ene eller andre måten om det ikke skulle lykkes å snu ham eller han snur seg selv. Med opprinnelig termin 2. oktober vil vel det si at jeg nå hører til i oktoberklubben, men jeg håper ennå at alt skal gå seg til :) Men ikke mye moro å surfe nettet efter setefødsel- og keisersnittssider. Det har en tydelig effekt med å få vaginal hodefødsel til å høres stadig mer forlokkende ut :P

Og her jeg har sovet middag med minstegutts hode på brystet merker jeg en økende vedmod for ham, som skal bli storebror så altfor tidlig. Riktignok har han et par år på baken, men mentalt er han ennå så veldig liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver ikke dette for å skremme deg, men forrige gang jeg var gravid måtte jeg inn til vending. Og det var virkelig vondt. Ikke var det vellykket heller. Jeg sier ikke at du ikke skal prøve å snu barnet, men gi beskjed med en gang når det virkelig vont. Det gjorde ikke jeg de prøvde å vende dattera mi i ca 1 time. Og da var hjerterytmen hennes så høy at de var redde for at det skulle stoppe. Ble keisersnitt 2 timer etterpå. Håper det er bare jeg som har opplevd det slikt. Har i vertfall ikke hørt om andre. Lykke til.

Kan ikke du gi meg en tilbakemelding om hvordan det går. Håper babyen snur seg før vending. Krysser fingrene for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... I forrige svangerskap hadde eg 4 vendinger 3 på en dag.Dei er ikke behagelige men vil ikke si dei var supervonde heller.. Eg hadde så mye fostervann at han kunne turne å rocke inni der uten eg kjente han snudde seg. Når han kom ut 6 dager før termin var han 3700 og 50. Så burde kjent han med mine 152 cm over bakken.

 

Dei 3 vendingene dei gjorde var den dagen dei satte meg i gang før dei fikk tatt vannet på meg. siste gang dei vende tok dei vannet og sto og holdt i 2 timer på magen min rundt ungen så han ikke sku vende seg. kom inn ny sjukepleier/jordmor/barnepleier/lege hvert 15 min for å holde. Men ungen tok de heilt fint.

 

Babyen kan snu seg heilt til den dagen fødselen starter..

 

MASSE LYKKE TIL..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Er også i utgangspunktet skeptisk til vending, har hørt det lykkes hos ca 1/3, men som 4.gangs fødende er visst oddsene bedre, og de skal ha en god "vender" på sykehuset her. Ønsker meg ikke keisersnitt eller setefødsel. På den annen side vil jeg selvfølgelig heller ha et planlagt enn et akutt snitt, så om han ikke snur seg/blir snudd vil jeg nok prøve å gå for det. Leser at 40% av setefødsler ender i akutte keisersnitt :( Dessuten er visst både fotleie og store barn (mine har vært over 4 kg) ting som taler mot setefødsel.

 

Her gjøres vending med fullt keisersnittsberedskap og kontinuerlig CTG- og ultralydovervåkning. Max 3 forsøk første gang, kan gjentas efter 1 uke. Men det står i retningslinjene at forsøket skal avsluttes dersom mor får smerter, så jeg har absolutt tenkt å si i fra! Frykter nok mest at jeg skal være blandt de prosentene der vendingsforsøket fører til komplikasjoner og akutt snitt der og da...

 

Ja, ja; vært og forhåndsstemt i dag, mtp. at her kanskje er baby på valgdagen, så er ihvertfall det unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står visst i retningslinjene at det er "individuell vurdering" av setefødsel ved estimert fødselsvekt 4-4,5 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okai... Kansje meg dei sa det til da med mine 152 over bakken. :P og kun født en unge tidligere på 2855 og den hadde dei rekna sku var 4,4 i følge ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...