Gå til innhold

Kan dere lære meg og lage wok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt uten fisk/skaldyr.

Gjerne fra a-å ( rødme, rødme)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I en wok kan du putte opp i det du vil av grønnsaker og fisk/grønnsaker. men bruk kun harde grønnsaker. Er du usikker, kan du bruke en ferdig/frossen blanding fra matbutikken:)

Stek grønnsaker og kjøtt hver for seg og bland sammen til slutt. Tilsett saus!

Skrevet

Nei, men jeg kan lære deg forskjell på å/og dersom dersom det skulle være av interesse?

Skrevet

Kutt først de grønnsakene som tar lengs tid, f.eks. gullerøttene, kast de oppi woken, brokkoli kutt sånn etterhvert. Da går det mye fortere :-) Også kjøttet til sist, da kan du jo så klart bruke hva du vil. Tipser gjerne om wok nudler som du får kjøpt på mega vet jeg i alle fall. Putt alt oppi woken og nudlene varmes opp. :-D Er ikke så flink til å forklare :-)

Skrevet

Du frekkis frekk over, kanksje du skal gå å ta en lang titt i speilet før du kommentere folk som prøve å være snill! æ har skrivefeil OG skriv på dialekt sia æ har dysleksi før fult! så du kan stappe de og/å opp dit sola ikke skinn!! å vist du e så tøff i kjæften koffer signere du med anonym?

men uansett korsen du lage en go wok!

du steke grønnsaker som, blomkål, brokkoli, gullrøtter, paprika, hvitløk, chilli, baby mais, bambus skudd, all grønnsaker du liker. stekes ca tre min i en varm panne med olje i!

så steker du det kjøttet du vil ha i, svinekjøtt, biff, "fisk" eller kylling.så blander du kjøttet og grønnsakern, har i sur søt saus eller sånne pakke med wok saus man finn i butikkan. så kan du også ha ris til ;)

æ bruke å legge kjøttet i marinade før æ steke d, ca en halv time! blandinga æ bruke e, litt olje, hvitløk, chilli, salt og pepper. blir kjempegodt ;)

lykke til med wok laginga..

Skrevet

Ja takk. Det ville være fint. Lærte det ikke på skolen i DK

HI

Skrevet

Takk for tips. er der noen saus der er speciell god?

Skrevet

Jeg bruker en dæsj teryaki, en dæsj sweet chili sauce og masse østerssaus. Nam :-)

Skrevet

østerssaus, det smaker vel fisk+

Elsker teryaki, så det må prøves

Skrevet

Du får også kjøpt sånne ferdig poser med saus, de har alt. F.eks. chop suie hehe, trur ikke det er sånn det skrives :-) Det er i alle fall kjempe godt med svinekjøtt. Østerssaus er egentlig bare litt mer salt enn soya saus, når du putter det i retter. Jeg syns ikke det smaker fisk, men jeg er veldig glad i fisk. Kokkosmelk trur jeg også kan være godt oppi, en dæsj liksom :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...