Gå til innhold

Til Barnehagepersonell: Blir vi foreldre "snakket om"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at dere noen ganger tenker: åch, nå kommer "dramaqueen" inn døra hvert øyeblikk, eller, nå kommer "skravlehøna" igjen..

Noe i den duren?

Bare spør ;) Det er jo lov å tenke sånn, jeg tenker snn selv faktisk om enkelte foreldre (gjør vi ikke alle). ;)

Snakker dere ofte om foreldrene dere imellom, på jobb?

Motsatt: vi foreldre snakker hvertfall om personellet i barnehagene rundt om ;) (for ikke snakke om frisøren ;))

Videoannonse
Annonse
Gjest overlord
Skrevet

Jobber ikke i barnehage, men regner med at vi blir snakket om ja. Vi gjør vårt ytterste for å være mønster-foreldre så jeg tror ikke vi er "snakkisene" i bhg. Kan godt tenke meg hvilke foreldre som er det....

Skrevet

Vil da virkelig tro det. Jeg er lærer, og en del foreldre får "gjennomgå" på lærerrommet av og til ja ;-) Ser for meg det er mye det samme på pauserommet til de bhg-ansatte.

Skrevet

Selvsagt. Det er mye korttenkte og underlige foreldre. De er ofte dagens underholdning

Skrevet

Jeg jobber heller ikke i bhg, og tror også at vi foreldrer blir snakket om ja. Jeg havner vel i kategorien: skravlebøtta *flau*. Syns det er så koselig å slå av en prat med personalet, fordi dem er så hyggelige.

Skrevet

Det vil jeg tro at de gjør. Jeg jobber på butikk, og det hender vi snakker om kunder, sånn oss i mellom..

Skrevet

Jobber også i en butikk...også vi prater mye om kundene.

Skrevet

Alltid når jeg har værti bhg på praksis i løpet av utdanningen min så har det blitt snakket om foreldre. Vi er jo ikke enige i alt andre velger for sine barn. Men jeg vet at når jeg begynner å jobbe i bhg nå etter permisjon, så skal jeg holde meg for god til å snakke om foreldre i bhg. greit man diskuterer forskjellig på fritid eller avdelingsmøter, men ikke i bhg mens barna er der. det er så fort gjort at barna snapper opp slike ting!

Skrevet

Jepp!

Da jeg jobbet i barnehage, snakket vi en del om foreldrene. Noen ganger var det positivt (heldigvis mange flinke foreldre :)), andre ganger negativt. Var ikke rent sjeldent jeg lurte på hvordan noen av de herligste barna jeg hadde på avdelingen hadde blitt så fantastiske, med tanke på rare foreldre de hadde..

Andre ganger var jo det rett og slett bare vanlig prating om de, som f.eks:

Har du sett hvor fresh hun alltid er?

Han er så hyggelig, han pappaen der!

Foreldrene har nettopp gått fra hverandre, så vi bør følge litt ekstra med på barnet fremover.

Så blir snakket en del om foreldrene, men min erfaring er at du skal være ganske drøy for å bli et fast -negativt- samtaleemne :)

Skrevet

Jeg jobber ikke selv i bhg.

Men jeg tror selv jeg er en av de som blir snakket om. Jeg er kanskje liit "hønemor". Så jeg spør og graver mye om mitt barns hverdag i bhg. Ikke alltid de er like flinke til å henge opp skjema over hva de har gjort eller spist om dagen, så da spør jeg.

Jeg liker å vite hva som skjer alle de timene barnet mitt er i bhg.

Men blir alltid møtt av velvillige ansatte som forteller i vei. Og hender seg også vi prater om andre ting, men jeg har også vett på å skjønne når de ikke har tid til smalltalk:)

Skrevet

Jeg jobber i bhg og ja, vi prater om foreldrene :) hehe.. Både positivt og... ja.. ikke fullt så positivt alltid ;)

Skrevet

Ja, foreldrene blir pratet om .

Skrevet

Jobbet i bhg en periode, og ja, noen foreldre ble pratet om, både positivt og negativt. Men pausene ble stort sett brukt til å prate om andre ting enn barnehagerelaterte ting.

Skrevet

Jeg har jobbet på SFO i mange år og det er meget sjelden vi snakker om foreldrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...