Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #1 Skrevet 3. september 2011 skal mest sannsynlig ta en tur til bali det tar min 15-16 timer med mellomlanding etc hva tror dere om det?? noen som har erfaringer med det?? noen tips og råd?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #2 Skrevet 3. september 2011 Spørs på barnet, selvsagt.. En kompis av meg reiste til singepore nylig, og satt foran en unge som skreik hele veien dit.. Det bør man unngå
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #3 Skrevet 3. september 2011 Etter å ha kjørt 60 mil med ei på 16 måneder så sier jeg bare ALDRI MER om jeg skal reise mer enn maks 4 timer med et barn
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #4 Skrevet 3. september 2011 Har reist til Filipinene med en på 4 mnd. Har reist til Singapore med en på 12 mnd og en på 25 mnd... Aldri vært noe problem:)
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #5 Skrevet 4. september 2011 vi har kjørt 80mil og det gikk ganske bra kanskje 25 % klaging ene veien og kun max fem min andre veien....men har jo aldri flydd med vesla før så deter jo et lite issue........ du som reiste til filipinene og singapore har du i utganspunktet bedagelige barn eller veldig aktive?? min er 9 mnd nå og reiser seg, går rundbordet og mellom beina våre, krabber super raskt og er generelt veldig fysisk det er det som bekymere meg!! hi
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #7 Skrevet 4. september 2011 Har reist 24timers turer med en på 8 mnd og på 20 mnd. Erfaring tilsier at det går fint, men man må bare være mentalt forberedt på at man må gjennom alt av sinnstemninger på sånne lange turer. Det blir soving, gråting, leking, sutring, spising, kravling, overtrøtt unge, smørblid unge... alt! Tips 1: hvis du har råd, betal for ekstra sete til barnet. Spesielt hvis du skal reise alene. Be evt en av flyvertinnene pent om å få sitte et sted der det er ledig plass ved siden av. Hvis ikke flyet er fullt... Tips 2: sitt ved midtgangen så du lett kan komme deg ut og gå. Tips 3: sitt fremst så du har bedre fotplass, gjerne mulighet for å legge barnet på gulvet når det er sovetid. Tips 4: ta med underholdning og godsaker og ta frem på strategiske tidspunkt. Tips 5: ha med enda litt flere bleier og klesskift enn du tror du trenger...
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #8 Skrevet 4. september 2011 Det er ikke lov å sitte fremst i flyet med små barn, ikke under take-off og landing i hvert fall. Jeg ville kjøpt et ekstra sete, det er gull verdt. Jeg fløy fem timer i strekk med en på 20 mnd, og det var ok. Det kan kanskje ikke sammenlignes, sånn sett, men. Gutten min er en suveren flybaby da, ikke noe gråting eller noe, selv om han som regel er hyper i alle vinkler og retninger. Vi fikk heldigvis en hel seterad (3 seter) for oss selv, da de som satt ved siden av oss var så søte og snille, og flyttet seg sånn at vi skulle få bedre plass. Så da lå guttungen der og sov i noen timer, før det var opp og stå, og løping i midtgangen. Jeg lot det bare stå til - bedre det enn å krangle. Ta det som det kommer! Vær forberedt på det verste. Kjøp et ekstra sete, ta med noe godt å spise på, iPad hvis du har, maaange bleier og klesskift, leker, tegnesaker osv osv. Det går så fint så
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #9 Skrevet 4. september 2011 Vi dro til Mauritius med en på 1,5 år. Gikk greit men dette var nattfligh så han sov mesteparten av tiden. hadde det vært dagflight ville jeg aldri gjort det. Og investere i et ekstra sete er nok ikke dumt, men veldig dyrt... vet ikke om jeg hadde giddet det, du får sånn krybbe til å feste på veggen i flyet. men igjen NATTFLIGHT... de eneste som funker med så små barn og så lang tur.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #10 Skrevet 4. september 2011 har reist til Thailand med baby to ganger og det har gått utrolig greit. Lite grining både på henne og andre babyer ombord. Det pleier å gå bra.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #11 Skrevet 5. september 2011 Jeg reiste til Brasil da gutten min var 9 mnd og tilbake da han var 10 mnd:) Det gikk kjempefint:) Her er noen tips:) 1: få plass rett bak buisiness klassen i midt rekken der. Mye bedre plass der:) 2: sørg for å la barnet drikke ved letting og landing. Slipper barnet gjerne å få vondt i ørene 3: Vær forberedt på at det kan bli en laaang laaang tur... I ettertid har jeg reist utallige ganger til Brasil. Min erfaring er at vi alltid hat blitt flyttet rundt i flyet for å få best mulig plass:) Har alltid fått ett eller to seter gratis:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå