Gå til innhold

1års dag i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er snart 1 år.

Hun begynte i bhg for to uker siden.

Er det vanlig å ta med kake i barnehagen på etårsdagen?

Jeg har ikke så lyst til å gjøre det, for datteren vår har aldri smakt kake, og det har jeg tenkt hun skal få gjøre på bursdagen sin, men jeg hadde jo syntes det var litt artig om det kunne skje hjemme sammen med oss første gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med litt is i stedet da vel.

Skrevet

Fruktspyd eller fruktsalat er et godt alternativt. Eller gele, gele med frukt inni f.eks.

Skrevet

I vår barnehage vil de ikke ha kake på bursdagene. de feirer bursdager med ekstra eventyr og gjør stat på bursdagsbarnet med krone og kappe i samlingsstunden:) Veldig greit egentlig!

Husk også at det gjerne er allergikere i barnehagene, så det kan fort være problematisk å komme med både kake og is!

Skrevet

Is er ikke noe alternativ, for det har hun faktisk heller aldri fått. Vi har vært veldig restriktive med sukker siden hun er så liten.

Men hun skal få lovn etterhvert altå, bare ikke alt på en gang liksom :)

det er på småbarnsavdelingen da. Fruktspyd kunne kanskje gått men jeg vet egentlig ikke helt.

Jeg lurer litt på å bare la ettårsdagen passere uten å gjøre noe stort ut av det i barnehagen. Hun blir hentet tidlig den dagen, og så blir det skikkelig feiring her hjemme. Er ikke det egentlig nok?

Hi

Skrevet

MÅ jo ikke ha noe med?

La de heller gi henne en krone og synge for henne!

:-D

Skrevet

Det hjelper jo ikke spørre her inne. Det er like mange rutiner på dette med bursdagsfeiring som det er barnehager i Norge.... ;o)

Kanskje barnehagen ordner no?

I vår barnehage får barna velge mellom fruktspyd, is eller kake. Dette får barnet velge uten at vi foreldre har noen spesiell innflytelse. Veldig greit.

Om barnet ditt spiser kake i barnehagen så er hun sikkert like begeistret om hun får det hjemme etterpå....

Skrevet

Har jobbet i bhg, i 20 år, har enda ikke opplevet at noen ikke ville at deres 1åring skulle feires!!

Snakk med bhg. og finn på noget med de. Ta med en vannmelon ell.

Skrevet

Vi oppfordrer foreldrene til å ta med noe sunt i bhg jeg jobber. Hva med å kutte opp litt frukt? Eller ta med litt frukt som de ansatte kan kutte opp? F. Eks ananas, jordbær, Kiwi osv. Evt smoothie.

Ta kake hjemme med dere, alltid stas å se de små spise kake for første gang :)

Skrevet

Tror det er best å høre med bhg om hvilke rutiner de har der.

Vår bhg er en såkalt sukkerfri bhg, og vi har ikke lov til å ha med kaker, is osv. Vi har også valget om vi ønsker å ta med noe eller ei.

Når de er så unge, så skjønner de uansett ikke helt hva som skjer. Så føler det er viktigere senere.

Uansett, jeg ønsket å ta med noe på hennes 1-års dag, og bakte derfor innbakte horn med ost og skinke (noen uten dette også selvsag, hvis det var noen som ikke spiste svin!), slik at de hadde noe godt til lunsj.

Skrevet

Ett år!!

En ettåring kan da ikke Velge om h*n vil ha is, kake eller frukt!?

Joda, en krone ville jo vært kjempehyggelig.

Hadde hun fått det skulle jeg passet på den og lagret den for henne i mange mange år, men igjen da- dette er småbarnsavdelingen. Ingen barn er over to år her. Jeg trodde kronelaging og sånne ting var litt mer vanlig på avdelingene med større barn.

Jeg tror jeg rett og slett får snakke med de ansatte på mandag jeg, å høre hvordan de pleier å gjøre det :)

dette med barnehagetilværelsen er litt nytt og uvandt for meg enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...