Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt? dette med feber...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 12 mnd som aldri har hatt feber før, så nå når han har det vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Har aldri feber selv heller så...

Ga han paracet for 2 timer siden. Da hadde han 39,6 i feber, For en halvtime siden hadde han 39,5 så den har ikke gått ned noe særlig på 1,5 time. Nå sover han, har latt han sove så mye han vil i dag siden han er så slakk og trøtt. Vil bare bæres på og slappe av, gnir seg i øynene og syter hele tiden. Til vanlig er han en veeeldig aktiv gutt som aldri har tid til å kose med mammaen sin.

Hva gjør jeg nå? skal jeg måle temperaturen hans jevnlig til feberen har gått ned, eller kan jeg legge han for natten uten bekymringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må holde kroppstemperaturen hans stabil. Om ikke KAN barnet ditt få feberkrampe. Feberkrampe får man ikke bare om barnet har høy feber, men har store svingninger i kroppstemp. Så om du gir paracept så må du holde det ved like til feberen går ned. Men som du sier så hjalp jo ikke den paracepten noe enda.

Ville allikevel satt reisesengen inn på soverommet ditt i natt så har du god kontroll om han blir sykere. God bedring til lillemann!

Skrevet

Jeg har også et barn som sjelden får feber. Derfor er jeg alltid litt obs når hun har det. Jeg hadde nok hatt barnet på samme rom som meg, og kontrollert temperaturen med jevne mellomrom. I hvert fall sjekket hudtemperatur for å se om det virket å endre seg noe.

Skrevet

Hvilken dose gav du med Paracet? Kanskje han skulle hatt mer.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Han fikk stikkpille på 125 mg. Han er litt under 10 kilo.

Målte feberen senere på kvelden og da var den 40,2. Ringte legevakten, men fikk beskjed om å kle av han og gi ny paracet. Da den ned til 38,2 etter et par timer. Har i dag hatt 39 i feber igjen, ga han ny paracet og nå ligger den på 38,5. Nå sover han søtt, håper på en feberfri dag i morgen :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...