Gå til innhold

Britax Two Way Elite i forsetet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette setet brukt foran i bilen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg har det setet og ville ikke brukt det i forsetet. Jeg hadde ikke fått festet det forsvarlig med stroppene i gulvet og siden setet skal stå stødig mot noe i ryggen så ville jeg ikke satset på å ha det fremme kun lent mot dashbordet.

Skrevet

Takk for svar!

Vet du tilfeldigvis om noe sete som egner seg til bruk foran?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Du kan feste det forovervendt i forsetet. Jeg tenkte kun bakovervendt. Er det forresten lov med forover i forsetet? Jeg vet ikke....

Andre seter? Jeg har kun hatt Britax og den første stolen (0-13) var veldig grei å ha fremme. Men du er sikkert ute etter en større stol?

Skrevet

Gutten vår er nesten 11 kg nå, så vi må ha noe større ja.

Vil jo helst ha han bakovervendt lenge til ;) Bilen er en toseter, så han må sitte foran i den...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ville nok gått for et annet sete om ingen andre her har en lur måte å feste det foran.

Skrevet

Så lenge det ikke er airbag og setet kan flyttes frem sånn at de kommer i klem mot dashbordet skal det være fullt mulig. Men bare vær klar over at two way elite ikke har den beste sidekollisjonsstøtten.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Britax Two Way Elite har scoret bra i tester for sidekollisjon fordi stolen vrir seg og dermed beskytter hodet.

Skrevet

Da bør det vel være mulig, setet kan flyttes nærme dashbordet ihvertfall...

Det er ikke mye den bilen blir brukt av meg og guttungen, men vi må ha et ekstra sete siden det tross alt hender at vi må ta den. Og jeg klarer ikke flytte Hi Wayen som står i den andre bilen...

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ta med bilen til butikken og be om å få teste setet i bilen. Det burde være mulig og da kan du se om det passer og står stødig.

Eller om du kjenner noen som har et slikt sete du kan få prøve?

Skrevet

Har bare hatt det i baksestet. Men ser ikke noe problem med å ha det forann. Selene festes da i framsetet (instruksjon følger med og ligger på nett) og hva er vell mer stødig å lene ett sete mot enn dashbordet?

Ta med deg bilen og prøv setet i før du kjøper kanskje?

I baksetet vårt står det setet som støpt.

Og det er like god sidesikring som i andre seter (pga vrir seg) men mindre side støtte. Det er to vidt forskjellige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...