Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 ...gruer meg til å bli svigermor en dag. Her inne bryr svigermor seg enten for mye, eller for lite. Det kan umulig være lett å være svigermor for enkelte damer. Jeg er en veldig omgjengelig person, jobber i barnehage som pedagogisk leder, er fysisk aktiv og håper på å få et sunt forhold til både svigerdatter og barnebarn. Jeg kommer til å tre forsiktig frem, men har jo lyst å hjelpe til med forskjellige ting jeg kan mye om, men skal holde meg i bakgrunn, ingen tvil. Mine sønner og deres kjære skal få oppdra og oppleve foreldreollen sammen bare dem, men håper jeg blir dratt litt med Hilsen guttemammaen
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Mormor har visst mer rett til å bry seg kan det virke som. Håper du er snill mot din egen svigermor og gir henne like mye av kaka som det din mor får.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Det er det jeg gjør. Farmor og mormor er likestillt ift barna våre, heldigvis. Jeg og svigermor er kjempegode venner og hun behandler meg som en datter. Jeg er heldig. Mulig derfor jeg gruer meg, for jeg vil gjerne bli som henne en dag, men det spørs jo hvilken svigerdatter jeg får. Jeg vet hvordan jeg vil være iallefall HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Du blir ikke "bare" svigermor;) Du er fortsatt mor og du blir kanskje også bestemor. Har du oppdratt dine sønner godt, og det tror jeg at du har, så vil de finne seg bra damer og da går det godt for alle:-) På den positive siden: Min bror har en veldig kjekk kjæreste. Hun er super snill, god og ei bra dame. Begge søskenbarna mine har funnet seg gode damer og hun ene nesten bor hos tanta mi (hennes svigermor) når mannen er på jobb en uke i strekk. Så alle er ikke fæle og jeg lover at om jeg får meg en kjæreste så skal jeg oppføre meg pent:-)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Jeg har også tre gutter og vil den forhatte svigermoren! Jeg har egentlig ikke helt tonen med min egen svigermor, vi bare "passer ikke sammen" som personer.. Tiden får vise hvilke, om jeg får svigerdøtre, en gang i fremtiden!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Man vet jo aldri hva fremtiden vil bringe. Kanskje jeg får en svigersønn?! HAHA... Alt er hjertelig velkomment i vårt hus. Vi vil bare det beste for våre gutter, så håper de finner seg fornuftige livspartnere! HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Tenkte samme tanken etter at jeg hadde skrevet innlegget mitt med fokus på damer at kanskje du vil få en svigersønn;) Hvem vet? Jeg har en datter og kanskje jeg også vil ende opp med en svigerdatter. Tiden vil vise;) 20:48
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Jeg blir nok svigermor fra H... Ingen bra nok for barna mine. Har datter og sønner.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #9 Skrevet 2. september 2011 Vil bare si at min svigermor er helt super, og har masse kontakt med barna. Mye mer enn de på min side, så det er nok veldig individuelt :-)
C.L.H85 Skrevet 2. september 2011 #10 Skrevet 2. september 2011 Jeg bestemte meg tidlig i svangerskapet at både mormor og farmor skulle få delta like mye og det har jeg holdt;) Har en flott svigermor som jeg er veldig glad i. Hun respekterer min foreldrerolle og er svæært hjelpsom. Jeg hadde ikke hatt noe i mot om hun hadde tatt litt styring jeg da, siden jeg er førstegangs;) Hun har 2 sønner og datteren min er første barnebarn, så hun blir forgudet. I morgen skal jeg og svigermor ut å shoppe til dåpen og ha litt "girltime", tror hun setter pris på det.. Og det gjør jeg med;))
Bellissima Skrevet 2. september 2011 #11 Skrevet 2. september 2011 Kjenner jeg er glad jeg bare har døtre når jeg leser alle svigermor/svigerdatter innleggene her på dib ) Jeg har selv verdens beste svigermor og hun har nå sagt flere ganger at hun ikke kunne fått bedre svigerdatter, så føler jeg har mitt på det rene der;)) Legge til at jeg har et supert forhold til min mor også da:))
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. september 2011 #12 Skrevet 2. september 2011 Har også tre sønner og tanken har streifet meg ja! Blir ofte helt oppgitt over hva enkelte her inne henger seg opp i ang svigermor, og i mange tilfeller tenker jeg at det ikke er svigermor det er noe galt med, men overbeskyttende egosentriske nybakte mødre som ikke tror noen andre vil klare å gjøre noe rett med lillegullet sitt. Har selv et ganske godt forhold til min svigermor, og forsøker å involvere henne mye i barnas liv. Har bl.a. vært på flere ferier sammen, og skal reise bort i 2 uker med svigers neste sommer. Gleder meg! :-) Nei, jeg håper på snille og greie svigerdøtre (eller sønner for den saks skyld) som er normalt fornuftige og jordnære, og lar meg pjuske akkurat passe mye på kommende barnebarn ;-) De skal få være foreldre i fred, men jeg har veldig lyst til å få lov å være en involvert bestemor.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #13 Skrevet 2. september 2011 HÅPER jeg får en svigerdatter som deg, 21.02 Du virker inkluderende og godhjertet! Jeg kan ikke si at jeg skulle ønske jeg bare hadde jenter og derfor "slapp" å få en svigerdatter en dag. Det blir for dumt. Jeg er superglad i guttebanden, men håper jeg får bli en del av livene deres etter at de har flyttet ut... og ikke blir glemt HEHE HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #15 Skrevet 2. september 2011 hehe... Men er det liksom ikke mannfolka som alltid klager så fælt over svigermor-fra-helvete?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #16 Skrevet 2. september 2011 Ikke her inne vet du Er vel overflod av jenter her... HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #17 Skrevet 2. september 2011 Man må jo ikke glemme at det finnes jo faktisk svigermødre som er gale :-) Så lenge man er hyggelig og et godt menneske trur jeg det vil gå oss guttemammaer bra :-D
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #18 Skrevet 2. september 2011 Ja klart det, men det virker som om svigermoren her inne virkelig prøver, men så er alt hun gjør galt stakkars! HEHE.,.. Det ordner seg nok.. HI
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #19 Skrevet 2. september 2011 Men hvorfor er det bare svigerdøtrene som får ansvaret for svigermors forhold til barnebarna? Hva med deres egne sønner? Hva med dere selv - hva skal DERE gjøre for å etablere gode familieforhold? Har merket det selv etter at jeg har fått barn -ALT ansvar for å tilfredsstille besteforeldrenes behov for tid til barna faller på meg. Jeg skal sørge for at mine foreldre ser barna nok, og jaggu må jeg sørge for at svigerforeldrene gjør det og. INGEN forventer at min mann skal tenke i de banene. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til mannen min "du, nå har vi ikke sett mora di på x uker". Og det artige er at JEG får dårlig samvittighet, mens han ikke ser ut til å bry seg nevneverdig om det. Så i stedet for å ha sånne og slike forventninger til deres kommende svigerdøtre, bør dere kanskje heller rette disse mot deres sønner? Heldigvis har jeg en super svigermor. Hun er en ressurs uten å være påtrengende, og hun setter seg ikke ned i "jeg er bare farmor"-offerrollen sin og bare venter på at JEG (ikke sønnen så klart) tilrettelegger alt for henne, men er selv aktiv i sin kontakt med barna. Jeg var heldig med min svigermor. For dere vet, svigerdøtre velger sine svigermødre like lite som svigermødre velger sine svigerdøtre...
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #20 Skrevet 2. september 2011 Hvis du allerede har den innstillingen at du gruer deg til å bli svigermor fordi din kommende svigerdatter vil gjøre livet surt for deg, da kan du takke deg selv om det kræsjer mellom dere. Vil på generell basis råde deg til å ikke bruke dib som referanse på hvordan ting er. I det virkelige liv er idiotene spredd sånn noen lunde likt blant både svigermødre og -døtre. I den virkelige verden pleier det å funke å behandle andre slik du selv ønsker å bli behandlet. Å vise respekt og være blid, åpen og imøtekommende gir i de aller fleste tilfeller god grobunn for mellommenneskelige forhold. Og her har svigermor like stort ansvar som svigerdatter. En kvinne "skylder" ikke sin manns mor noe, bare i kraft av å være svigerdatter. Like lite som dine sønner "skylder" sine kommende koners fedre og mødre noe.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #21 Skrevet 2. september 2011 Jeg har også bare gutter, og håper som de fleste andre at jeg får positive og gode svigerdøtre (eller sønner) Jeg mener forsåvidt at dette også er litt opp til en selv. Min mor er engasjert i guttene, og det er egentlig svigermor også, men hun holder tilbake, og derfor blir det naturlig at Mormor er den som man omgår mest. Vi bor langt unna begge to, så det er ikke sånn at man bare kan stikke innom. Jeg liker svigermor godt, hun er en flott dame med mye bra mellom ørene, og hun elsker barnebarna sine, det har jeg aldri tvilt på. Hadde hun bare tatt litt mer initiativ så hadde de nok vært helt likestilte. Man kan ikke forvente at svigerdatter skal "mase" på en bestemor uansett hvilken side hun kommer fra.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2011 #22 Skrevet 3. september 2011 Enig. Man kan heller ikke forvente at svigerdattera skal få et like nært forhold til svigermor som sin egen mor, det er urimelig. Men man kan jo håpe man har et nært forhold til sin egen sønn slik at det ikke blir noe problem å få sett barnebarna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå