Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Jeg har en klump øverst på navelen. Har googlet litt og det kan være navlebrokk. Leser noen plasser at det må opereres, og en annen plass står det at det ikke trenger behandling om det ikke er plagsomt. Noen som vet no om dette ?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Om det blir et inneklemt brokk, så må operasjon skje umiddelbart, da det er en livstruende tilstand. Men de fleste brokk er ikke slik, og en kan fint leve hele livet med brokket. Operasjon kun grunnet brokk, er kosmetisk. Det blir dekket når det er livstruende. Og med livstruende, så mener jeg innestengt/klemstret brokk, som gir døde tarmer(det som er inneklemt får ikke blod, og dør). Det er farlig, og gir STORE smerter i forkant.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Er ikke så plagsomt. Bare litt øm i magen, litt småuggen når jeg bøyer meg fremover. Går utifra at jeg vil merke det godt om det ville vært en inneklemt da altså. Takk for svar
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Jeg hadde navebrokk når jeg var 11 år gikk med det ett år og til slutt gjorde det så vondt at jeg ble operert . Da fant de 3 brokker etter hverandre. Har et arr over navelen på ca 15 cm . Gå til legen og hør hva han/hun mener .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå