Gå til innhold

shit!!!! er det i gang??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 37, hadde sex me sambo i går hvor vi begge kom, siden da har jeg hatt super vondt i ryggen og nedre del av magen.. jeg har mye kynnere. magen er nesten knall hard hele tiden og jeg lekker blankt utflod.. er noe på gang??? eller er det bare falsk alarm??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du sitter her og spør om det? tro meg vi aner ikke, det kan være falsk alarm, men kan jo være det er igang også. Ring føden og hør med dem, de tar deg inn til kontroll om de mener det er nødvendig..

Skrevet

Ikke lett å si, men klart det kan være:)

Kan jo være kynnere også, men om du lekker en del, kan du legge et bind i trusen også kan du ev.få de på sykehuset til å se om det er fostervann.

Se det an til i morgen du-om det ikke har skjedd noe mer, men du fremdeles lekker, kan det være lurt å få det sjekket. Man skal ikke gå å lekke fostervann mer enn 2 døgn fikk jeg beskjed om da jeg gjorde det. Da blir du nemlig satt igang.

Lykke til:)

Skrevet

Den enkleste måten å sjekke om det er fostervann eller utflod er å ha på en svart truse en liten stund, og så legge den til tørk. Når "væska" tørker får trusa et hvitt belegg om det er utflod, eller den blir svart igjen om det er fostervann.

Lykke til med forestående fødsel ;)

Skrevet

Ha deg på føden da, kjøtthue..!!

Skrevet

Eh, det vill du merke ganske fort. Ingen her kan spå det.

Skrevet

Det er ikke slik at føden tar inn alle som tror fødselen har startet. man venter og så ser man hva som skjer.

Når det er 3-5 min mellom sterke rier får man komme inn.

Skrevet

Jøss, mange som er premenstruelle her inne i dag eller, veldig lite koselig tone i svarene du har fått her synes jeg.

Ikke bry deg om dem, skjønner godt at du er spent og lurer på hva som skjer i kroppen jeg :)

Kan høres ut som noe er i ferd med å skje, men mye mulig det bare er modningsprosess, maserier eller vonde kynnere. Alle disse tingene kan pågå i ukesvis før du endelig kommer skikkelig i fødsel, så ikke stress enda ;)

Når det utvikler seg til skikkelige rier kjenner du det gjerne godt, da er det ikke tvil lenger. Masse lykke til!

Skrevet

Aaaarrrhhhggg kan dere ikke bare svare skikkelig folkens? Føden hadde blitt ganske opptatt hvis vi skulle ringt hver gang vi troooooooor kanskje det kan være noe på gang, så da er det logisk å diskutere det her.. Dere har vel sittet hjemme og lurt dere også vel?

Hadde ofte kynnere etter sex når jeg var gravid, men det gikk over etter noen timer! Er kynnerene/riene regelmessige? Mål hvor ofte de kommer og hvor lenge. Og gir de seg om du tar deg et bad/dusj eller sover? Hvis de ikke gir seg da kan det godt være rier! Den blanke utfloden kan godt være vannet som lekker eller bare utflod..

Lykke til!!:)

Skrevet

Da er vi to! Jeg er 35 uker "bare" og går med vondt i korsryggen og magevondt hele tiden nå syns jeg. Masse kynnere også som gjør litt vondt.. Og utflod så det holder, har hørt at det er normalt at den blir mer tyntflytende (nesten vannaktig) mot slutten av svangersakpet.

Trodde selv jeg lakk fostervann for noen uker siden, og var inne på sjekk. Fikk beskjed av føden å ta på meg et bind og gå med det en stund, være litt i aktivitet og så sjekke om det var vått.

Du kan jo ringe å høre bare sånn for sikkerhets skyld, de er jo der for å hjelpe oss uansett :)

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle de HYGGELIGE svarene :) de andre svarene overser jeg bare.. :) Det har bare forsatt men var inne på føden i dag å hadde fått åpning men fikk besjed om at det kan ta tid før det blir noe skikkelig greier.. så nå er jeg hjemme å prøver å være tålmodig :P ikke lett når du vet ting er på gang :) hehe

Men nå blir det snart baby på oss:) jippi!!

Ha en flott lørdagskveld dere :)

Og lykke til til deg også 20:07 :-)

Klem HI

Skrevet

Lykke til HI.. så artig :))

Snart har du en liten baby i armene dine.. det er STORT :)

Er det første babyen din? Jeg har tre, men kjenner jeg blir litt babysyk når jeg hører om noen som skal ha baby ;)

Ha en flott lørdagskveld du også HI :)

Skrevet

Takk for det!

Så moro at det faktisk er noe på gang! :)

Skulle ønske det var meg he he!

Masse masse lykke til

Hilsen hu over her som også håpte ting var i gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...