Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Noen som har erfaring og har mottatt/mottar foreldrepenger? Det jeg lurer på er hvordan utbetalinger er. Om man får en gang i mnd eller hver 14 dag. Jeg har søkt om foreldrepenger i uke 26 og nå har jeg kommet i uke 35. Jeg har enda ikke fått noe svar på når jeg får utbetalt og hvor mye. Jeg mottar dagpenger men har jobbet noe tidligere. Nå får jeg kun dagpenger. Jeg har fått brev fra Nav om at dagpengene blir stanset men får jeg foreldrepenger med engang istaden når dagpengene blir stanset? Håper noen kan hjelpe meg her:)
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Det utbetales èn gang i måneden. På vedtaket som du sikkert vil få i posten ganske snart eventuelt etterlyser du det) så str det hvilken dag du vil få den første utbetalingen og du vil deretter motta foreldrepengene på denne datoen hver måned. (sånn cirka) Hos meg overlappet pengene galant, så jeg slapp å gå pengeløs første måned med baby. Det er en av fordelene med å ha levert inn søknaden i god tid.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Du får foreldrepenger 1 gang i mnd. og de skal være på konto innen den 1. i neste måned. Jeg søkte også i uke 26 og fikk vedtaket da jeg kom hjem fra sykehuset, i uke 39. Fikk første utbeteling 14 dager etter det.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Tusen takk for svar Jeg har også levert søknaden i god tid men så manglet det dokumentasjon fra Jordmor om når jeg har termin som jeg måtte ettersende. Ettersendte det med engang jeg fikk brev om det. Nav har visst sendt vedtaket i posten i begynnelsen av August fikk jeg beskjed om idag. Har aldri fått den så dem skulle sende kopi av den. Oy jeg håper innmari at jeg ikke kjem til å stå der uten inntekt en peride for det har vi jo ikke råd til. Kan det skje altså? Fikk nemmelig brev om at dagepengene blir stanset den 19. September pga at jeg skal få foreldrepenger isteden. Kan det skje at jeg ikke får inntekt rett etterpå?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Oki. Er jo veldig dumt å må klare seg med mindre inntekt ei ri!! Får en da etterbetalt? For jeg søkte foreldrepenger fra 17. September... Hi
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Om du skal ha foreldrepenger fra 17. september vil du få første utbetaling i slutten av september, men den vil bli liten. Du får betalt på etterskudd, så neste utbetaling vil bli i slutten av oktober, og da får du for hele oktober. På vedtaket du får fra nav vil de ha regnet ut en sum du får pr dag når du er i permisjon, denne summen blir ganget opp med antall virkedager den måneden og utbetalt innen siste datoen i måneden. Jeg har som regel fått pengene rundt 25. hver måned, men noen ganger litt senere, kommer litt an på når det er helg osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå