Gå til innhold

Hjelpes for noen gjerrige svigerforeldre jeg har.(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte meg på jobb for og spørre om vi gjerne ville ha en kaffemaskin som var på tilbud hos et av byens kjøpesenter, i dag kommer svigermor med den, legger frem kvitteringen som jeg da tror vi må spare på i tilfelle det skulle være noe galt med kaffemaskina. Rydder vekk kvitteringen og tar kaffemaskina ut av esken.

Da bryter svigermor ut: Har du ikke tenkt og betale for den??

Hjelpes de spurte jo som om vi ville ha en når de var der og handlet, har da ikke bedt de om og kjøpe noen kaffemaskin til oss om jeg ikke hadde oppfattet det som om vi skulle få den.

Skal snakke med mannen når han er hjemme fra jobb også blir det vel til at vi takker pent for kortvarig lån, den er ikke brukt! Så kan de jo ha kaffemaskin på soverommet f.eks!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, da hadde jeg nok blitt litt paff ;)) Men hadde bare fått mannen til å levere den tilbake.

Skrevet

Her er det vel mer snakk om at du er gjerrig og ikke dine svigerforeldre. Du gjorde en feil - ikke de!!!

Skrevet

Tror dette rett og slett var en misforståelse, jeg :) Hun trodde kanskje at dette var noe dere ville ha, og var interessert i å kjøpe siden det var tilbud, så da ville hun være grei og kjøpe med for dere.

Du misforstod henne og trodde det var noe hun ville gi dere, og da kan jeg skjønne du ikke ble spesielt blid, men synes som sagt dette høres ut som en god, gammeldags misforståelse :)

Skrevet

Det handler jo ikke om å være gjerrig. Svigerforeldrene dine så at det var tilbud på noe de trodde dere vurderte å kjøpe og spurte om de skulle ordne det for dere. Du oppfattet det beklaglig vis som at de vurderte å kjøpe den som gave. Det er en misforståelse jeg tror du må ta på deg skylden for ut fra hvordan du skildrer samtalen.

Skrevet

Det der var i overkant spesielt!

Skrevet

De er da ikke gjerrige, det er bare snakk om en misforståelse

Skrevet

Svigermora la opp til den pinlige situasjonen selv. Men da vet du det til neste gang, hva det betyr når hun spør om dere trenger noe.

Skrevet

Har dere bursdag nå? Slik at det er naturlig å forvente seg en gave? Hvis ikke så er jo dere bare rare, eller bortskjemte, som regner med å FÅ ting av foreldrene sånn uten grunn.

Hvis mamma eller noen andre jeg kjenner ringer meg og sier at det er noe interessant på tilbud der de er og lurer på om jeg vil ha, så tenker jeg jo aldri at de skal gi meg det som gave!

Jeg synes ikke du skal klandre svigermor for dette! Klandre heller deg selv som misforsto.

Skrevet

Syns ikke man skal forvente å betale for noe man ikke selv har bedt noen om å anskaffe. Ville bare returnert den.

Skrevet

Hvis det ikke var noen spesiell grunn til at du plutselig skulle få en kaffimaskin nå, så synes jeg det var merkelig av deg å forvente at de skulle kjøpe en kaffimaskin til deg.

Skrevet

Men svigerforeldrene har nok oppfattet det som om hun ba dem kjøpe den for henne. I vår fammilie ville det vært en selvfølge å betale for noe i en slik setting. Vi er ikke vant til at andre kjøper ting til oss sån utenom jul og fødselsdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...