Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Tror kanskje datteren min på snart 3 år har dette. Hva gjør jeg om hun har det? Får jeg kjøpt middel på apoteket? Bør hele familien på kur?
Daquiry Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Får reseptfritt middel på apoteket. Skal kun taes som en engangsdose og det er kun barnet som skal ta det.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 her er jeg uenig i svaret som du har fått. Dattera mi har hatt dette to ganger hvis det er småmark/barnemark det er snakk om. Det finnes to type medisiner på apoteket. Det ene heter Vanquin og det andre heter Wermox (Mulig at det ikke er riktig stavet). HELE familien må på kur fordi det er så smittsomt. Påfyllingskur etter1-2 uker for å være sikker på at alt blir drept. Les pakningsvedlegg. Anbefaler Wermox fremfor det første. Hvis du ikke følger pakningsvedlegget så blir du ikke kvitt det. Siste gang hun fikk det så tok ikke jeg piller fordi vi hadde ikke nok da apoteket var tomt.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Gutten vår fikk det og fikk beskjed fra legen at det var lurt at hele familien tok kuren slik at vi ikke smittet hverandre. Bytt hyppigere sengetøy og undertøy og vær nøye med håndhygienen, det er kurt å klippe neglene til barna korte også.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 Hvordan vet man om barn har fått mark i magen?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Det klør eller svir i rompa, ofte på kvelden etter leggetid. Lurt å f.eks ta en lommelykt og kikke etter barnet har lagt seg, det er på den tiden de kommer ut og legger egg.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2011 #8 Skrevet 2. september 2011 Ok, takk for opplysningen Gutten min tar seg veldig mye på rompa, og lurer veldig på hvorfor :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå