Gjest Lykkes vi igjen? *Gravid* Skrevet 2. september 2011 #1 Skrevet 2. september 2011 Min fastlege har permisjon, så jeg skal gå til jodmor denne gangen (håper hun har plass til meg). Det er en vikar for fastlegen, men jeg liker henne ikke. Men jeg vet jeg allikevel må til henne pga blodprøver. Derfor er mitt spørsmål, skal jeg til lege eller jordmor først? Når er det vanlig med den første kontrollen? Jeg husker ærlig talt ikke fra forrige gang.
Trejenter? Skrevet 2. september 2011 #2 Skrevet 2. september 2011 Var til legen min i går. Hun ville vente til uke 9 med alle blodprøver. Gå du til jm først om du vil, kanskje de har sammarbeid med en lege?
Håpefull mars 2012, Varg Skrevet 2. september 2011 #3 Skrevet 2. september 2011 Jeg tok min første hos legen. Men tenker jeg tar resten hos jm
luxy Skrevet 2. september 2011 #4 Skrevet 2. september 2011 Jeg skal til min første hos legen tror jeg. I uke 8 ca Så tar jeg resten hos jm
Jente.18 Skrevet 2. september 2011 #5 Skrevet 2. september 2011 Var hos legen da jeg var 5+4, hun sa jeg var veldig tidlig ute, men vi tok blodprøver siden jeg allerede var der også fikk jeg ny time 3 okt, da er jeg nesten 12 uker og planlegge jordmor-timer osv. men du kan også droppe å dra til legen. Det velger du selv. Men du må dra til lege å ta blodprøve hvis jordmor ikke har tilgang til det, men noen har jo det..
Mammaen til Turid Skrevet 2. september 2011 #6 Skrevet 2. september 2011 var hos lege først, skal også dit på første kontroll i slutten av september (ca. 11 uker), så får vi se derfra.. husker fra sist at det ble mye dobbeltkontroller siden jeg gikk både hos lege og jordmor, og så lenge jeg "vet hva jeg vel" i forhold til at dette er nummer to, i forhold til fødsel og amming og den type ting, så kan det faktisk være at jeg velger kun lege (om man trenger sykemelding og den type ting må man til lege uansett..)
Småting Skrevet 2. september 2011 #7 Skrevet 2. september 2011 Jeg fikk ikke jordmortime før etter at jeg hadde vært hos lege - så da er det et par uker til jordmor. Men legen kunne ikke ta blodprøve fordi jeg hadde fått time på en fredag og forsendelsen til laboratoriet hadde gått. (Smart å gi meg time på en fredag da...) Så da må jeg tilbake for å ta blodprøver... men jeg vet jo hva de kommer til å vise, er blodgiver når jeg ikke er gravid, så vet jo at jeg ikke er smittet av noe skummelt - og har alltid lave jernlagre, så det blir ingen overraskelse... irriterende å måtte få fri fra jobben for å dra til legen enda en gang! Ifølge legekontoret skulle blodprøven taes rundt uke 12 - men på kontroll-listen de deler ut står det mellom 9 og 12. Regner vel med at de fleste 1.gangs er kjappere ute :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå