Gå til innhold

Mye sukker i urinen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har etter ferien fått en dårlig vane med å drikke sukkerholdig brus hver dag, og spise ofte sjokolade.. Har nok ikke trodd det var så gale, men var i går hos jordmor og hun fant ut at jeg hadde for mye sukker i urinen. Hun anbefalte meg å kontakte legen min for å ta en glukosebelastning. Har fått time hos legen på mandag der jeg skal ha med urinprøve. Det jeg lurer på er om sukkerinnholdet i urinen kan ha sunket til da, slik at det ikke er fare for svangerskapsdiabetes? Noen som vet?

 

Håper på svar... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som spiser mye sukker, men om kroppen virker som den skal får man ikke sukker i urinen likevel.

 

Om det er noe galt, så brytes ikke sukkeret ned i kroppen som det skal. Jeg spiste stooooore mengder sukker i mine svangerskap, men det var aldri noe galt med glukosebelastningstestene (to i begge svangerskap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hjelper ikke.

 

Om du "bare" har en vanlig legetime kommer du heller ikke til å ta glukosebelastningen da, det må gjøres på fastende mage. Antagelig får du en ny time til den testen og da må du komme om morgenen for å ta blodprøve før du spiser eller drikker den dagen. Så må du drikke sukkervann, vente 2 timer og ta en ny blodprøve. Da ser de hvor mye av sukkeret kroppen din har brutt ned.

 

Hva du har spise av sukker tidligere i uken har ingen betydning på den testen. Men bryter kroppen ned sukker for langsomt må du begynne tenke på hva du har i deg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg ikke skal ta testen på mandag, men hadde håpet at verdiene var nomale slik at jeg slapp å komme tilbake for å ta test...

 

Men takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått litt, alle må ta to blodprøver, uansett hva den første er på.

 

Du skal komme fastende, ta blodprøve, drikke sukkervann, sitte rolig i to timer (ta med en bok) og så ta en ny blodprøve for å sjekke hvor mye sukker kroppen din bryter ned på to timer. Det er det som er en glukosebelastningstest.

 

Ingen slipper blodprøve nr to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente at det ikke var for mye sukker i urinen på mandag, slik at jeg ikke trengte å komme tilbake for glukosebelastning en annen dag. Har jo ikke fått beskjed om å faste, så jeg skal ikke ta den nå første time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...