Gå til innhold

gå ned i bidrag?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har 2 barn som han har 3000 kroner i bidrag til hver, altså 6000 kr i mnd. Han har nå byttet jobb og gått ned nesten halvparten i lønn, skal han da enda betale like mye i bidrag?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Bidraget blir nok nedjustert en del.

Skrevet

Han må selv be om endring i bidraget gjennom NAV. Det går ikke av seg selv, og har ikke tilbakevirkende kraft. Han velger selv om han vil fortsette å betale den fastsatte summen, eller om han vil søke om endring.

 

Han vil nok gå ned i bidrag, men ikke halvering av bidraget.

 

Merkelig at samboeren din vil gå ned i lønn, da..... Men det er jo en annen sak.

Skrevet

han må jo søke for å få det regnet om, og legge ny inntekt til grunn1

Skrevet

ok:) han valgte en jobb på land her vi bor istedenfor å være borte 250 dager i året:) støtter han helt:)

Skrevet

Sansynlig vis vil han kunne få lavere bidrag, men om han med vilje går ned mye i lønn kan han i spessielle sjeldne tilfeller blipålakt samme bidrag. Forsørgerplikten kan tolkes så strengt at man må gjøre sitt beste. Gidder man ikke øker bare gjelden, men det er sjeldent det er slik det blir dømt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...