Gå til innhold

1 legetime, er mannen da med?


viervindens

Anbefalte innlegg

Til dere kloke damer! Er det normalt at mannen er med på første legetime? Han har lyst å være med, men er det noe poeng i det? Vi er førstegangsforeldre og veit veldig lite hva vi går til. Trodde første legetime bare var å ta urinprøve å sette opp videre kontroller, eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde med kjæresten på 1. kontroll med førstemann. Han tok det vel som en selvfølge at han var "invitert", siden han var delaktig i detta der :)

 

Tenker det kan være ok å ha han med (selv om han ikke har noen praktisk funkjson der) både for at han skal føle seg inkludert, men også for at det er godt å ha noen å dele alle disse "1.gangs opplevelsene" med.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så spennende, du tar vel mest bare litt prøver og sånt, men om han vil er det vel heller ikke noe i veien for å bli med. Mannen her er glad han slipper, men hver sin lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal gjerne få være med, syns det er kjekt at han ønsker å være med:) Har bare hørt fra flere andre førstegangsgravide at man ble veldig skuffa da man skulle til første svangerskapskontroll, da denne ikke svarte helt til forventningene. Men vi går nå begge to så får vi se.

Er det normalt å ta celleprøve ved første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboern min og jeg er gravid for tredje gang. De to første gangene fikk han ikke vært med på første svangerskapskontroll, selv om han ville, men denne gangen ble han med. Og jeg synes det er veldig koselig at han hadde lyst og at han faktisk ble med. Det varmer et morshjerte at han som skal bli far er engasjert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...