Gå til innhold

Hva har dere i lån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker om 1,6 mill. Tjener 320.000. Fikk avslag. Vet jeg kan klare det lånet, så er litt skuffa... Har jo 30.000 utbetalt inkl. alle sønader og bidrag.. Noen tanker? Er jeg klin kokos. Er nøktern og flink med penger. 2 barn, en i bhg.

Noe dritt dette med å flytte for seg selv. Spesielt hvis jeg ikke får lån..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at du i tillegg skal betjene kommunale avgifter, forsikring og alt sånt.

Jeg har ikke mye i lån, men husleie og lån er tilsammen det samme som et lån på ca 1 mill inkl avgifter. Stønader og bidrag teller lite når du søker om lån...

Flytte for seg selv betyr for de aller fleste å leie noe i første omgang.

Skrevet

Søkte om lån første gang da jeg tjente ca 380.000 og fikk innvilget 1.700.000 og da hadde jeg studielån på 200.000 i tillegg.

Hør med en annen bank, så kan det jo hende du får napp. Det at stønader og bidrag ikke har noe å si er bullshit, for det legges inn i kalkylen når de beregner din disponible inntekt i banken.

Skrevet

Det synes jeg ikke er så rart. Jeg har 400 000 inn i året - og har rundt 30 inn på kontoen hver mnd, og fikk 1.4 i lån (og har 130 000 igjen på studielånet).

Da hadde jeg 300 000 i ek.

Du må ta høyde for renteøkning også.

Skrevet

Jeg har ca 1,2 i lån (inkl studielån), men hadde egenkapital da jeg kjøpte (ca 15 % av lånesummen...)

Men jeg ser flere av dere som svarer forteller at dere har ca 400 000 i årslønn, og utbet ca 30 000 i mnd.... hva??? Jeg tjener ca 420 000 i året og har utbet ca 23 000 i mnd - skatteklasse 2 - trekkes jeg sykt mye i skatt jeg da?? Teller jeg med barnetrygd, bidrag og stønad til barnetilsyn kan jeg plusse på 5 000, men alikevel lander jeg på ca 28 000 utbetalt...

Skrevet

Prøver en annen bank, jeg da..Takk for at du gir meg håp:-) Har like mye i egenkapital som jeg tenkte å låne, så trodde at det skulle ha noe å si.. Det er ikke snakk om å låne til pipa her...

Blir jo litt tullete å leie når det er dyrer enn å eie!?!

HI

Skrevet

Hei! Har også to barn, en i bhg og en på skolen. Søkte om lån før jul. Har 360 000 i inntekt, pluss bidrag, barnetrygd og 1000 ca i overgangsstønad. Søkte i flere banker og fikk tilbud om maks 1,1 million i lån. Hadde 700 000 i egenkapital, totalsummen var ikke nok til egnet bolig. Fikk da låne 150 000 som topplån via husbanken, slik at det gikk akkurat. Men, ingen av bankene var villig til å låne ut mer enn 1,1.

Skrevet

Rart du ikke fikk det syns jeg..

Jeg fikk akuratt 1.289000 og jeg har bare overgangsstønad:)

Jeg vil anbefalle å gå i lokal bank hvis du har mulighet til det.. de er ikke like firkanta:) Jeg hadde aldrig fått det i en annen bank..

Skrevet

Rart du ikke fikk det syns jeg..

Jeg fikk akuratt 1.289000 og jeg har bare overgangsstønad:)

Jeg vil anbefalle å gå i lokal bank hvis du har mulighet til det.. de er ikke like firkanta:) Jeg hadde aldrig fått det i en annen bank..

Skrevet

Prøv i mange ulike banker, sett gjerne opp et budsjett for de også hvor du viser hva du må ut med for å leie og hva det vil koste deg i mnd å eie (husk skattefradrag på renten)

Skrevet

Ja, jeg inkluderte barnebidrag og barnetrygd i totalsummen som ble i underkant av 30 000. Hilsen forrige anonym.

Skrevet

Jeg ligger på ca 400 000 i inntekt, har lån på 1,7 mil. HAr da to utleieleiligheter som dekker lånet mitt hver måned

Skrevet

Til 12:42 Hvilken bank fikk du lån i og hvor lenge har du hatt overgangstønad?

Skrevet

Hei-

Jeg har overtatt huset, og sitter nå med et lån på ca 2.3 mill. Har da et avdrag på ca 13500 pr.mnd, har leieinntekter for 6200 pr.mnd. Her i kommunen er dette billigere enn å leie. Jeg hadde selvfølgelig ikke fått så mye i lån hvis jeg hadde søkt, men di kan ikke ta fra meg et lån som jeg allerede har.

Har to barn i barnehage. Jeg har ingen fast jobb, går som vikar på barneskole, overgangsstønad, dagpenger, barnetilsyn,.Har foreløpig ikke fått noe barnebidrag fra far, eller utvidet barnetrygd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...