Gå til innhold

Baby bæsjer og tisser ved bleieskift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Min guttebaby på 4 uker tisser og bæsjer nesten hver gang når jeg skal skifte bleie på ham. Ikke alltid jeg greier å fange det opp, blir masse søl, og eksplosive bæsjer oppetter veggene.

Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt..

De tisser og bæsjer pga av at det blir "kjøligere" når man tar av bleien..

Det som kan være lurt når du skifter bleie, er å legge en våt klut over tissen. Da tisser de ikke så lett=)

Skrevet

Ok, takk, skal prøve klut trikset, men hva med spraybæsjen? Det hender det kommer 3-4 doser etter at bleia er av, og det er trykk på de greiene der;)

Blir stress ved bleieskift, får ikke tatt meg tid til å vaske, tørke og smøre skikkelig, er redd for å bli spraya når som helst... var ikke slik jeg trodde det var for å si det sånn... hehe

Skrevet

Helt normalt, et triks er å blåse lutt kjølig luft ned i bleia hans før du tar den helt av, pleier å føre til at guttene tisser "på komando" før du fjerner bleia :)

Skrevet

Prøv å løsne bleia hans godt, også bøye knerne hans opp mot magen, funket godt her hvertfall, da fikk vi tømt tarmene litt før bleia ble tatt av. Husk, skal bøye en del for å få det til, da de er myke, når du ser ryggen krommer seg litt opp fra underlaget så har du det helsesøstra mi kalte en "perfekt bøy" for å tømme endetarmen. For noen er bleia et hinder når de skal bæsje, så det å løse bleia kan være underverket.

Skrevet

Helt normalt. Jeg har "skiftet" opp til 8-10 bleier ved ett bleieskift, jeg ;) hehehe... allerede som babyer vet de hva tid og kostnad er, og tyyyyner ALT de kan utav det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...