Gå til innhold

Hvor mye søvn får dere om nettene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 4 mnd, og våkner mange ganger om natta, og jeg sover veldig lite. Går rundt i ei evig tåke pga søvnmangel.

Hvor mye søvn får dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mesteparten av nettene legger gutten min seg klokka 20 og våkner for mat klokka 6, og sover videre til 8. Jeg sovner vel rundt midnatt som regel, så si at jeg får 7-8 timers søvn som regel. Plutselig kommer det netter hvor han skal ha mat annenhver time, to ganger per natt og tre ganger per natt. Han er 5 mnd. Jeg er godt fornøyd med nattesøvnen denne gangen.

Jeg vet GODT hvor tortur det er med altfor lite søvn, da storebror var en natterangler og puppe-annenhver-time-gutt leeeenge. De første tre månedene av hans liv var jeg en skygge av meg selv og hadde svært lite sansen for babylivet.

Babyer er forskjellige. Og det eneste jeg kan si er at det garantert går over. Før eller senere:)

Skrevet

Her er det i snitt 5 timer pr natt.

Skrevet

Sover bedre etter at vi la gutten senere på kvelden, og på eget rom. Vil estimere at jeg nå sover 2 t + 2 t + 2-3 t per natt.

Skrevet

Vesla legger seg mellom 18 og 20. Jeg legger meg ikke før tidligst 22.30... Utrolig dumt egentlig, men jeg har alltid vært sånn. Har aldri greid å sove på dagen heller, noe som hadde vært deilig da vesla de 2 siste nettene har startet dagen kl 4! I tillegg til at hu sover urolig om natta og må få smokken x antall ganger. Så ja kjenner meg igjen!

Får vel i gjennomsnitt 3-4 timer sammenhengende søvn i døgnet, så skal vel egentlig ikke klage så alt for mye;)

Skrevet

Knuppen legger seg og sovner oftest før 19. Jeg prøver å legge meg rundt 11, mat en gang mellom 3.30 og 5.30 gutten sovner som oftest med en gang og sover videre til rundt 7 når storebror står opp.

Får som oftest en 8 timers søvn. Føler meg utrolig heldig som har overskudd.

Vet en del om hvordan det er med alt for lite søvn. Storebror hadde en periode på nesten ett år da det var morgen rundt 4.30. Man blir en skygge av seg selv rett og slett. Men som hun over her sier: alt går over! Nå er storebror 2 1/2 år og har sover stort sett til hver dag.

Skrevet

min gutt på 2,5 mnd legger seg kl 21 . kl 04 er det mat så sover han igjenn til 8. så må si jeg er fornøyd med søvnen :)

Skrevet

Småen legger seg kl 19 og våkner som regel rundt 06-07, får flaske og sover til 08-09 igjen.

Jeg legger med rundt kl 23-24 så får ca 7-8 timer. Ikke sammenhengende da.

Det hender seg at småen våkner til i løpet av natten og vil ha smokken eller litt vann.

Av og til, ikke ofte så vil han ha melk.

Skrevet

Litt opp og ned. Min er straks 3 mnd. Noen ganger er det 2+3+2 og noen ganger mer. Merker at jeg blir helt utafor de dagene det er dårlig søvn flere netter på rad, men har blitt mer vant til det nå. Håper på litt jevnere søvnmønster etter 3 mnd.. Sliter litt med at jeg ikke får sove før rundt 12 på kvelden, går i en døs hele dagen og LYS våken på kvelden.

Skrevet

Jeg er oppe ganske lenge fordi jeg trenger tid til å slappe av, se tv, lese og gjøre ting jeg har lyst til, så legger meg ofte ikke før kl 24. Føler også at jeg må være litt sånn i svime for da sovner jeg raskere etter å ha vært oppe å gitt smokk, er jeg uthvilt blir jeg da ofte liggende våken i et par timer om natta. Sover igjennomsnitt 5 til 6 timer. Før jeg fikk barn sov jeg gjerne 12 timer så dette er noe jeg har vendt meg til nå, og føler meg ikke veldig sliten men prøver jeg lese i en bok på dagtid sovner jeg med en gang...

Skrevet

Husk, det blir bedre!!!

Med førstemann var det tortur å ikke få sove, men med andremann slappet jeg mer av. Lite søvn er tortur, men det blir jo bedre! Hvor fort det blir bedre, varierer selvfølgelig. Jeg har vært utroooooolig heldig. Vesla på 6 mndr sover nå fra ca 19:00 til 06:00. Må ofte dytte inn sutten noen ganger fra 4-5-tida, men det er sjelden jeg må opp før kl 06:00. En sjelden gang får jeg til og med sove til nærmere 07:00, og DA føler jeg meg uthvilt, da...

Til gjengjeld sover hun knapt på dagtid, da. Gjennomsnittlig blir det to lurer på ca 20 min på dagtid... Men jeg klager ikke! :-)

Skrevet

Lillegutt på 11 mnd sover fra kl 19-08 sammenhengende, og det har han gjort siden han var ca 3 mnd gammel. Jeg pleier å legge meg rundt kl 24, så da får jeg 8 timers søvn.

Skrevet

De som har babyer som sover saammenhengende, har dere gjort noe spesielt? Hørtes deilig ut...! (vaner etc i forhold til legging)

Skrevet

Min på 4.5 mnd legger seg kl 19. Jeg gir ham mat før jeg legger meg ca kl 23 og så skal han ha mat ca kl 03 og 06 og gjerne våkner for smokk innimellom der. Hvis jeg er heldig sover han til 0730 ca. Altså blir det ca 6-7 timer tilsammen men veldig oppstykket. Den siste uka har mannen vært bortreist så jeg har ikke fått hentet meg noe inn heller. Så nå begynner vi med lit grøt og ser om det gir litt lengre soveøkter om natta.

Skrevet

Bank i bordet, frem til nå har vi ikke hatt en eneste våkenatt:)

Helt siden Mini var 2 mnd.korrigert har han sovet hele netter:) Og alt fra 1214 timer hver natt.....

Så hvor mye søvn jeg får, kommer ann på når jeg legger meg på kvelden:)

Skrevet

Hehe, skulle være 12 til 14 timer:)

Skrevet

Som med førstemann har jeg fått en som foreløpig ikke er så glad i sove lenge sammenhengende på natta :) Aner faktisk ikke hvor mye (eller lite) jeg sover for gidder ikke å holde oversikten. Jeg sover nok til at jeg fungerer på dagtid etter en kopp kaffe, men for lite til å ha noe særlig sosialt overskudd ;-)

Men det gikk heldigvis over med eldstemann så det gjør det nok med jenta mi og, som forresten er fem mnd. Stresser litt mindre med det denne gangen merker jeg, men gleder meg selvfølgelig til jeg kan ihvertfall begynne å sove tre timers strekk, hehe

Skrevet

Pia mi på to uker sover i snitt 8-10 timer om natten. Jeg ammer to-tre ganger om natten. Hun sovner kjapt etter det. Så jeg sover ganske så bra.

Får nok søvn nå.

Storesøster var tøffere. Da sov jeg i snitt ca 4 timer tilsammen i løpet av døgnet. Dette varte et par måneder.

Jeg holdt seriøst på å bli gal! Tankene mine ble helt fjerne og jeg fungerte dårlig.

Skrevet

Tja....2+2+2+1. Kanskje...hehe.

Mye hodepine og sliten. Sov mer da hun var mindre faktisk.

Skrevet

Soving om natta... *sukk* det hoertes godt ut...!

Det blir jammen ikke mye det nei. Er vaaken minst en gang per time, enten for aa amme eller fordi lillegutt, som er 12 uker, kaver og er urolig.

Er SAA troett om dagene! Og blir bittert sjalu paa de som har babyer paa samme alder som sover nesten hele natta igjennom!

Skrevet

Legger meg rundt 22, snuppa våkner hver 2.-3. time for mat/bleie, vanskelig å vite hvor mye jeg egentlig sover, å mate + rape (+ en og annen bleie) kan fort ta 30-40 minutter. Men vi ligger i senga leenge utpå morgenen for å ta igjen de dagene vi ikke skal noe spesielt. Er forholdsvis oppegående på dagtid, men burde sovet i løpet av dagen kjenner jeg, men greier ikke.

Skrevet

Til :"BarniHodetOgENDELIGiArmene♥!" : prøv å legge småen på eget rom (om du ikke har gjort det). Min sover mye bedre nå (og jeg også).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...