Gå til innhold

Symfyse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser det er flere her som skriver at de kan kjenne livmoren så og så langt over symfysen (?). Når er det mulig og kjenne livmora, og hvor/hva er symfysen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor finner man dette skambenet da? Jeg har sett på en tegning, som forøvrig var ganske dårlig, at det skal være cirka der som kjønnshårene begynner. Men jeg har ikke kjent noe ben der, så jeg antok det for å være galt. Er det noen som kan forklare dette med å bruke dagligdagse begreper på ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benet er den harde 'platen' som er foran tissen din :-) - Hvis du trykker der du har hår kjenner du at det er hardt under der - kjenner du oppover (retning navlen så kommer du til toppen av det benet (benplaten) ca. der hvor kjønnshårene slutter. Skambenet ER det dagligdagse begrepet på dette benet, så ikke så mye å gjøre med det...

Ta en prat med jordmor - der har de tid til å vise deg modeller og plansjer og lære deg kroppen din å kjenne :-)

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :) Det var veldig godt forklart. Jeg har hørt om skambenet før, men aldri visst helt hvor det var. Nå vet jeg hva det er snakk om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...