Gå til innhold

Uff.. Trenger råd! Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått jevnlig til kontroll av livmorhalsen fordi jeg hadde en del nebbing. Plutselig fant gyn. ut at jeg hadde veldig lavtsittende morkake som nesten lå over indre mormunn. Vi skulle sjekke det på neste kontroll, om den hadde flyttet seg. Neste kontroll kom, og alt så veldig fint ut med livmorhalsen. Så fint at hun sa at det ikke var nødvendig med flere kontroller. Alt gikk så veldig fort, og når jeg kom ut kom jeg på dette med morkaken.. Jordmoren jeg går til mente at gyn. hadde sett det med en gang om den fortsatt lå der. Men jeg syns det er så rart at hun ikke sa noe eller skrev noe om det, og er livredd for at hun glemte hele morkaken..

Nå føler jeg at jeg maser hvis jeg ringer dit igjen. Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde faktisk ringt å spurt jeg. ;) lykke til videre!

Skrevet

Hadde også ringt :) Bedre å bekymre seg for mye enn for lite, skader jo ikke å ta en tlf :)

Skrevet

ville ring :)

er lov å spørre, dumt å beskymre seg for sånt..

lykke til :)

Skrevet

Ring! Ligger den för lågt så måste du ta ks!!

Skrevet

Skader jo ikke å ta en telefon, men jeg har en lignende erfaring som jeg tenkte jeg kunne fortelle. Jeg har også hatt jevnlig kontroll av livmorhalsen av samme grunn som deg og i uke 25 (tror jeg) så gynekologen at morkaka lå nærme åpningen, men at den mest sannsynlig ville flytte seg. På neste kontroll i uke 29 hadde den som gynekologen forespeila flyttet seg.

Uten at jeg er noen ekspert ville jeg jo tro at de hadde sett det med en gang hvis den lå i veien og at grunnen til at de ikke sa noe var at alt så helt fint ut, men er du bekymret er det jo bare å ringe! :) Nå vet jeg jo heller ikke hvor langt du er på vei.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar dere :) Jo høres ganske likt ut Monalisa. Begynte på kontroll rundt uke 24 for livmorhalsen, og var rundt uke 26 når hun så morkaken så langt ned. Hadde ny kontroll for den i uke 30 tror jeg det var. Er nå snart 34 fullgåtte. Jeg slal ringe i morgen jeg. Tror nok det er i orden, men jeg gidder ikke risikere å føde med morkaken liggende over der.. Da blør en vel ihjel? Er vel en grunn til at man må ta keisersnitt i de tilfellene der den ikke har flyttet seg.. Der ser dere, sånne tanker går jeg med. Er nok greit å få de tankene bort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...