Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Lurer på noe ang mme og tilvenning. Har en på 4 uker som vi så vidt har begynt å gi litt flaske, noen ganger med mm og noen ganger med mme. Av praktiske og personlige grunner så ønsker jeg å kunne både amme og gi mme på flaske (eller pappan/barnevakter osv). Men de gangene vi har prøvd nå har han fått ganske vondt i magen. Han har plagdes litt med magevondt på kveldene ellers også, men det varer en god del lengre og ser vondere ut når han har fått mme. Har fått ca 50 ml ferdigblandet NAN et par ganger og ca 20 ml HIPP noen ganger. Så er spørsmålet mitt: Skal jeg fortsette å gi samme type mme en gang eller to for dagen og håpe at tarmene hans venner seg til det, eller skal jeg prøve andre typer mme? Storesøstra hans fikk mme helt fra starten og kan ikke huske hun hadde like mye problemer med magen. Noen som har erfaringer?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 hei.. jeg ammet i fire uker ca...så prøvde vi først nan,kjempe vondt i magen og samme med hipp... gikk over til collett etter det..det skal visstnok være den mildeste for magen fikk jeg høre...det gikk ihvertfall kjempe fint etter vi begynte på den.bruk samme type hver gang...når du finner den rette seff;)
Håpefull77 Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 har malt i melka jeg, det fungerte veldig på magevondt her. Du må prøve deg frem hvor mye du trenger. Jeg har litt over en halv ts pr flaske. Men blander 200 ml ferdig melk pr måltid. Min er litt større en din....
ToneC Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Vi har brukt Hipp hele tiden, og ikke så mye magevondt. Men nå gir vi Minifom til barn før hvert måltid (og da har han nesten aldri vondt). Han har fått ca et måltid i døgnet siden han var et par uker.
teddydamen Skrevet 1. september 2011 #6 Skrevet 1. september 2011 her blir vi å prøve nan en gang til pga d virket som om lillemann ble dårlig i magen av den....og hvis han da blir dårlig en gang til så blir vi å prøve collet..... storesøster som vi begynte fast med nan til da hun var 8 mnd pga jeg sluttet å amme da hun fikk tenner, hun slet med forstoppelse fra hun var 8 mnd til hun var 3 år, og vi kuttet allt av melk i maten hennes, gikk over på laktosefri melk og jentungen har nå vært helt fin i magen i ca 7 mnd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå