Gå til innhold

En uke igjen =D + magetrøbbel?!


Alh07+12+14

Anbefalte innlegg

 

Åååå då begynner det å krible litt i magen her, nå er det bare en uke igjen til verden kan vite om sneipen i magen =D. Er så mange jeg vil fortelle det til å glede meg med.

 

 

Ellers har kvalmen holdt seg unna (med unntak av to små dager), og de ellers "vanlige" symptomene har jeg sluppet også.

 

Men nå er magen litt krøll i. Veldig "hard" mage, og do rutiner annerledes enn før. Noen som har noe tips eller?

Er jo ikke krise, men gruer meg alltid litt til do tid. Vet ikke hvordan idoform er når man er gravid?!

 

Til lykke alle blivende mars mammaer <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Idoform kan du ta selv om du er gravid. Bare følg anvisningen som står på med anbefalt dagsdose. ;-) Idoform inneholder bare "snile" melkesyre-bakterier/stammer som allerede finnes naturlig i tarmen. Jeg jobber i apotek, så spørsmål om visse legemidler/handelsvarer i apotek kan tas selv om man er gravid. Og jeg har måtte ty til idoform selv... (selv er jeg 10+1) :-) Men er du i tvil, kan du jo spørre legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært plaget med hard mage og stikking/svie i mageseggen(ikke sure oppstøt), men etter jeg begynte å spise hele svisker(sviskejuice funker også) og Biola syrnet melk, så har dette endret seg endel. Magen er tidvis hard enda. Men det skal vel litt til å motvirke helt hormonstormen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja oki, takk for det. Tenker du har en fordel nå i graviditeten med all apotek kunnskapen =) Biola drakk jeg hver dag, sammen med B-vitaminer og folat. Når jeg leste på B-vitaminene så jeg at den også inneholder folat, så det har jeg hvertfall fått rikelig med. Men gikk tom, for vitaminer og biola i noen dager, og da plutselig ble magen mye bedre. Kan dette ha noen sammenheng, eller bare rein tilfeldighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hjelper meg mot hard mage:

 

sykling

svisker

masse frukt (ikke banan eller blåbær)

drikke nok vann (1,5 - 2 liter fordelt på en dag)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg lurer på selv om jeg jobber i apotek. Men mye jeg ofte får spørsmål om, som jeg kan "svaret" på også (som regel ang. bruk av div. legemidler)...

Er jo første gang jeg er gravid, så det er vel bare naturlig å ha mange spørsmål.

Men ang. spm. ditt, vet jeg ikke helt om det har noen sammenheng, men jeg tror ikke det. Er nok mest tilfeldig. Og biola er jo egentlig bra for magen, den regulerer treg/løs mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...