Gå til innhold

Hva synes dere om dette navnet ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samuel ? Hva synes dere om det? Og finnes det et fint navn som kan passe inntil Samuel. ønsker et dobbeltnavn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, Samuel er fint. Kommer ikke på noen navn som gjør det vakrere enn det allerede er alene;)

Skrevet

Samuel. Da tenker jeg på en mann fra Afrika

Skrevet

håhå dette var morsomt. Samuel skulle min hete, men det ble ei jente.

Vi hadde også klart et mellomnavn.

Jeg forteller det hvis du lover og ikke bruke det;)

 

Samuel Emìl, med lang ì.

Nyyydelig.

Skrevet

Samuel er nydelig! Ville hatt det på de to siste - men det har vært jenter..

Passer best alene.

Skrevet

jeg tenker på kopplammet jg hadde som liten ..:P liker det ikke

Skrevet

Oldefaren min het det, så jeg liker det veldig godt. Kunne godt tenke meg å bruke det på en fremtidig sønn, men min bestefar steiler hver gang jeg sier det. Han kan ikke skjønne at jeg kan vurdere et så forferdelig navn, og jeg må jo skjønne at man ikke kan gi slike navn til små stakkars barn. ;)

 

Når jeg da slakter navn som han har gitt sine barn, så argumenterer han for at det er ordentlige og norske navn, noe Samuel ikke er! Nei, Samuel er ikke pent, ifølge ham.

 

Personlig elsker jeg det, men dessverre har fetteren min en sønn som heter det (er på den andre siden av slekten, så vi har ikke felles oldefar), så jeg kan vel egentlig bruke det selv. Har minimalt med kontakt, og har kanskje møtt barna hans høyst 5 ganger (pluss at de er en god del eldre enn mine).

 

Her kom en lang historie, men jeg er i hvert fall veldig glad i navnet.

 

Samuel går med det ALLER meste, men det er kanskje greit å unngå typiske bibelske navn, ellers kan man jo høres i overkant kristen ut (men er jo greit nok hvis man synes det klinger bra).

 

Forslag (noen litt kristne, kanskje)

 

Samuel Andreas

Samuel Emil

Samuel Magnus

Samuel Tobias

Samuel Teodor

Samuel Elias

Samuel Johan

Samuel Johannes

Samuel Matteus

Samuel Kristoffer

Samuel Olai

 

Går jo også med navn foran, som f.eks:

 

Jesper Samuel

Oskar Samuel

Ole Samuel

Carl Samuel

 

osv.

 

Skrevet

Åh, tusen takk for fine tips og tilbakemeldinger dere..

Skrevet

Samuel er veldig fint, men det er absolutt finest alene.

Ikke ødelegg fine navnet med et ekstra navn.

Skrevet

Et vakkert navn!!! Så fint at det bør få stå alene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...