Gå til innhold

Student trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår var jeg meget svangerskapskvalm og uvel. I samråd med min studieveileder ved høyskolen bestemte vi oss for at jeg skulle ut i permisjon allerede fra dette høstsemesteret siden jeg alliakvell er så dårlig at jeg ikke møter på skolen.

Problemet er at jeg først nå har funnet ut av at når jeg går ut i permisjon så tidlig har jeg ingen rett på stipend og lån for høstsemesteret, og heller ei foreldrestipend når den tid kommer!

Nå sitter jeg og lurer på hva jeg skal gjøre?! jeg er forsatt kvalm og uvel (spyr), men det er ikke snakk om noe påvist hypermemsis...kan jeg ha rett på sykestipend eller må en være "aktiv" student for og ha rett på det?

Jeg har ingen ide om hva jeg skal gjøre?? noen som har vært i en lignende situasjon tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha baby i oktober og jeg har allerede tatt permisjon. Jeg har vanlig støtte fra lånekassen nå i august og september og i oktober når jeg sender inn fødselsattest så får jeg fødselsstipend i 10 mnd fremover. Det står på lånekassen sine nettsider at om du må ha permisjon mer enn 3 uker før termin så må du ha sykemelding, så i din situasjon hadde jeg skaffet meg sykmelding.

er det obligatorisk oppmøte på studiet ditt? hvis ikke, så søker du på stipend, og betaler semesteravgiften, så får du stipend. om du har obligatorisk oppmøte, så er det bare å drite i å møte opp, for du skal jo ikke ta eksamen uansett.

Det er ikke noe problem altså. men du har studieplass og har fått innvilget støtte fra lånekassen?

Skrevet

Er det for sent å gjøre om på det? Har du forsinkelse i utdanningsløpet ditt fra før? Hvis ikke, hadde det gått an at du melder deg opp og får stipend og lån allikevel, men dropper å ta eksamen? - Det er kanskje en kriseløsning, ihvertfall.

Har du snakket med Lånekassen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...