Snellamedto Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Gutten er drøye 7 mnd og har alltid fått mme og altså flaske. Etter vi begynte med fast føde er dette plutselig mye mer interessant (spiser alt han får, bank i bordet), og nå vil han overhodet ikke ha verken melk eller vann lenger. Det eneste rene melkemåltidet er nå tidlig på morgenen hvor han får 200 ml mme på senga, og dette måltidet storkoser han seg med. Men, til alle andre dagens måltider slår han vekk flaska enten det er vann eller melk i. Synes jeg er heldig hvis jeg får i han 20-30 ml vann eller melk i løpet av et måltid. Jeg tilbyr vann hele dagen, og melk til middagen. Blander ofte ut en måleskje mme i grønnsaksblandingen, eller bruker mme som væske i grøten, men likevel for han i seg max 300 ml mme i løpet av dagen, og ca 60 ml vann totalt. Har prøvd forskjellige tutekopper, men de tygger han bare på (er veldig interessert i de da, så det er jo læring i det minste, hehe). Det går stort sett ned når han får fra vanlig kopp, men halvparten kommer jo utenom, så det blir så mye styr. Han liker smaken, jeg tror bare han er drittlei hele flaska, og ikke forstår tutekoppene helt enda... Legen på 6 mndkontrollen sa at det ikke var noen krise fordi han får i seg et balansert kosthold utenom mme, men han var likevel enig med meg i at det var litt lite, særlig siden han ikke er så interessert i vann heller. Er det noen som har noen tips eller råd eller erfaringer?? Han har stort sett våte bleier gjennom dagen (men færre enn før!) og er veldig frisk og rask.
bIomstre Skrevet 1. september 2011 #3 Skrevet 1. september 2011 Har du prøvd å fjerne ventilen i tutekoppen? Da blir den enklere å drikke av, og det blir (forhåpentligvis) mindre søl en vanlig kopp.
Snellamedto Skrevet 1. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2011 Ja har prøvd det, og har tutekopp uten ventil og, fra ikea, der det bare renner rett igjennom. Han glemmer å svelge, eller noe, haha, er bare fascinert over koppen i seg selv.. Vurderer å gi med skje i dag altså. Det går seg sikkert til etterhvert.
Foccacia Skrevet 1. september 2011 #5 Skrevet 1. september 2011 Jeg har holdt på med kopp noen mnd, og nå begynner han å drikke vanlig av tutekoppen uten ventil. Tren videre er mitt råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå